Ekstasis Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 Tänkte göra en tråd om mitt studiobygge och hur det utvecklar sig. Kom gärna med förslag. Saker jag bestämt mig för att köpa till studion (kommer uppdatera allt eftersom) Eventide H8000FW Kemper AMP SPL Phonitor Korg Wavedrum oriental Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 12 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2012 Vad jag leter mest efter nu är en DAW controller... dessvärre är ju utbudet väldigt begränsat... Och en mikrofon. Vill ha en mick för sång/prat/viskningar. Sedan vill jag även kunna spela in typ akustiska ljud för skapa olika elektroakustiska ljud för den typen av ljud tror jag man behöver en väldigt känslig mick. När det gäller mick är det mellanklassen jag vill satsa på först tror jag... en pridsvärd mick. För kanske max 5000. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 Vad har du för budget när det kommer till DAW-controller? Och vad är det exakt du är ute efter? Faders eller bara simpel play/stopp-knappar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 12 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2012 (redigerat) Vad har du för budget när det kommer till DAW-controller? Och vad är det exakt du är ute efter? Faders eller bara simpel play/stopp-knappar? Jag har ju kollat på SSL Nucleus den kostar runt 32 000 tror jag... Det är riktigt tråkigt att det inte finns mer alterntiv, Och om jag nu köper en sådan dyr DAW controller kanske jag inte köper den direkt utan efter när jag har sparat ihop mera. Men jag tycker det är viktigt att jag får hem H8000FW så fort som möjligt, igentligen innan studion är klar, då inlärningskurvan är hög, så igentligen behöver jag sitta med den i 4-6 månader först innan jag köper själva studion. Vill även ha någon studio möbel likt detta (cockpit formad) på denna bilden nedan (även SSL Nucleus på bild) Har ingen aning vart man köper studio möbler som dessa, men jag förmodar att man får importera från något annat land. Redigerat 12 februari 2012 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 12 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2012 När det gäller monitorer så är jag inte riktigt säker, om man ska köpa Genelec som alla andra eller om man ska köpa något annat märke. För jag får intrycket ibland att folk köper Genelec bara för att alla andra köper det, men sedan när man läser feedback på diverse forum kommer ganska mycket negativt fram... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 http://www.wk-audio.de/en/controlleridmix0/c/d http://www.wk-audio.de/en/idconsole/c/d Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 12 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2012 http://www.wk-audio....olleridmix0/c/d http://www.wk-audio....n/idconsole/c/d Vid en första anblick så gillade mina ögon detta strakt! utan att läst mer ingående om specs och prislapp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomaslj Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 Varför är Daw kontroller så förbannat dyra? Fungerar den inte bara som en flashig midikontroller som styr DAW's funktioner? Ett supliment för den annars tråkiga musen och tangetbordet? Kan dock väldigt lite i denna frågan men... vad är det som kostar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 12 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2012 Varför är Daw kontroller så förbannat dyra? Fungerar den inte bara som en flashig midikontroller som styr DAW's funktioner? Ett supliment för den annars tråkiga musen och tangetbordet? Kan dock väldigt lite i denna frågan men... vad är det som kostar? Ja det kan man ju verkligen fråga sig, midikontrollers över lag, är på tok för dyra... Men DAW controllers tar dock priset när det gäller orimliga priser.... Har nog med att göra att det finns väldigt litet utbud..och det daw controller som finns har nästintill monopolställning på det dom gör... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.