Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har inhandlat ett Audiophile 2496 och en Yamaha MG10/2 mixer..men hur jag ska koppla dom två får jag inte riktigt rätt på..hmm..help 🙂

lägger upp en bild nu på hur ljudkortet och mixern ser ut..hur ska jag koppla ihop dem utan att det blir "rundgång"...help! 😄

help.jpg

Redigerat av Jo0oHaN
Annons
Postat (redigerat)
behöver veta vilka kablar jag kanske måste köpa..tack

RCA -> Tele 😆 Jag vet dock inte vad du ska använda för extraprylar, eller hur du vill använda mixern. Men på mitt Delta 44 kan man muta ingången från inputen i mjukvarumixern, så slipper man rundgång.

Redigerat av dbd
Postat (redigerat)

Jag vill spela in ett spår och sen kunna lyssna på det medans jag spelar in ett annat spår utan att det blir rundgång.. 😆

Redigerat av Jo0oHaN
Postat

Ok men det ställer du in i mjukvarumixern, förutsatt att du har en sådan. Muta ljudkortets hårdvaruingång i mjukvarumixern. Är det som på mitt Delta 44, så spelas ljudet in ändå när man har den mutad, man kan bara inte höra det via datorn.

Postat

ok..men alltså..det måste ju gå att koppla in ljudet i mixern någonstans där den sen bara sänder vidare till monitorerna ..alltså utan att skicka ut ljudet igen i out-portarna

???

Postat

Omditt mixerbord inte har några grupper (och det har väl inte ditt om det heter 10 - 2 kan du pröva detta:

Använd dina aux send till ingången på ljudkortet, sen kopplar du in ljudkortets out

på en stereokanal (eller två analoga) och använder den kanalen(rna) för lyssning.

Du måste välja pre (före regeln ) på de kanaler du vill spela in - Nivån till kortet ställer du

på din aux send på den aktuella kanalen, låt regeln vara i botten och lyssna genom

kortetskanal på bordet.

På regeln från ljudkortet låter du aux senden vara av - enkelt eller??...

Funkar det inte får du låna en bok om inspelningsteknik, (det borde dock stå i mixerns

handbok tycker man)

(som personen ovan nämnde kanske du kan lösa det i datorn annars)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.