Ekstasis Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Jag är nog inte den enda som är trött på att jobba diverse kneg och skitjobb för att kuna betala hyra när man helst av allt vill tillägna den tid man har på jordklotet åt viktiga saker som t.e.x musik. Hur mycket behöver man igentligen spara ihop för att kunna leva på räntan ? Jag har drygt 130 000 nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Du måste ha nog ha mycket mer, och kunna förvalta det rätt. Säg att du får en avkastning på 5% efter skatt, en miljon skulle då ge strax över 4000 kr/månad. 2,5 miljoner ger strax över 10 000 kr/månad. Är du duktig kan du förstås få mycket mer än 5%, men jag är usel och klarar nog av sådär 2%. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 11 februari 2012 Dela Postat 11 februari 2012 uppåt en 30 mille var det senast jag räknade på det, men det var å andra sidan 16 år sedan xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2012 Hittade denna kalkylator. drygt 9 miljoner behöver för att ta ut 17 000 per månad. existens minimum drygt 3,9 miljoner...faan.. http://www.kalkyleramera.se/ekonomi/avkastning-fran-rantebaserad-inkomstkalla/result Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 11 februari 2012 Dela Postat 11 februari 2012 vill du bli rik kanske du ska börja med att flytta utomlands Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 13 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 13 februari 2012 vill du bli rik kanske du ska börja med att flytta utomlands Jo...svårt att tjäna pengar i sverige... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Beror alldeles på vad man sysslar med, många yrken ger faktiskt sämre lön utomlands. Och även om lönen är lite högre och skatten lite lägre så tillkommer ofta sjukvårdsförsäkringar, svindyra dagis, barnens utbildning, dyra bostäder etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.