Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tips på usb Hifi DAC till min macbook. Behöver inga ingångar utan bara ut till monitorer och lurar.

Har självklart kollat in vanliga ljudkort med in och ut men tänkte kolla detta alternativ då fokus ligger till 100% på da omvandling till lyssning. Gärna optiskt via toslink

Nån som kan tipsa ? 🙂

Annons
Postat

J**la babbel om DAC det blivit på senare tid i detta forum!? DAC är inget annat än ett ljudkort du pratar om Digital till Analog omvandlare! http://apogeedigital.com/products/duet2.php Brukar få bra omdömmen.. D/A omvandlare är helt OK. Själv kör jag med http://www.propellerheads.se/products/balance/ för att jag har Reaon 6 i min Mac.. men när det gäller D/A omvandling kan du tammef**n välja vad som helst.. Det mesta duger numera! Om du däremot vill ha bra hörlurspreamp ska du titta mer på analoga sidan som vilken impendans den klarar etc. ju lägre ju bättre.. Och för allt i världen.. Se till att den har extern strömförsörjning då USB bara klarar av 5V och 1A teoretiskt (om Mac BookPron är strömförsörjd.. inte på batteri)

Postat

Föresten! Kom på en sak! Du behöver ingen "DAC" . Stoppa in i 3,5 milimeters utgången direkt i din Macbook Pro. Den klarar att driva 30 Ohm lätt. Låter bra och klarar upp till 96 Khz och 24 bitar utan problem. Inbyggt i din Mac Book pro redan från början! 🙂

Vet inte riktigt vad du vill??? För först frågar du efter en USB DAC sen i andra andetaget frågar du om en Toslink/SPDIF omvandlare???

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.