Jump to content
Annons

Tips på Silikonproppar som tar bort ALLT ljud


Ekstasis

Recommended Posts

Nu är det så att jobbar på köket i en resturang, med mycket jobbiga skrammel-ljud, och maskiner och ventilation och kylskåp och andra ljud, allt detta tröttar ut öronen fullständigt, vilket gör att musik inte låter bra när jag kommer hem t.e.x ljud upplevels inte lika mjuka som när man har en utvilad hörsel..det låter nästan "digitaliserat" eller hur man ska förklara det.. det låter inte som det ska iallafall...

Jag har mild tinitus i vänstra örat sedan några år tillbaka...är känsklig för höga ljud..

Av det jag har provat hittils tycker jag apotekets är bäst , men när jag var på apoteket senast hade dom slut på den sorten så jag köpte macks var betydligt mjukare och tycker inte riktigt dom isolerar ljudet lika bra. men kan nog också vara för att jag inte vågar stoppa in dom lika djupt... det står också förpackningen att man inte ska dela dom... jag brukar alltid dela apotekets silikonproppar då jag tycker det är lättare att få in dom djupt då.. vilket gör att man blir lite orolig för att det ska fastna i hörselgången... Jag har provat andra vanliga öronproopar också, och jag har kommat fram till att silikonproppar är dom ENDA som funkar för mina öron.

207111s.jpg

CaEAf.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vill du inte köra med riktiga hörselskydd? Peltor Optima dämpar nog mest av allt dämpgrejs som finns, jag gav 160 kr för mina på K-Rauta.

Man kan ha små radioproppar innanför när man jobbar.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du inte köra med riktiga hörselskydd? Peltor Optima dämpar nog mest av allt dämpgrejs som finns, jag gav 160 kr för mina på K-Rauta.

Man kan ha små radioproppar innanför när man jobbar.

Man ser så muppig ut med hörselskydd.. jag använder min DT1350 lurar ibland dock..dom dämpar ljudet lite..framförallt det höga frekvenserna..

sen finns ju den här sorten; http://shops.4yourlo...XTCsid=phgodtkd

hehe kommer ju se ut som en mupp, i ett KÖK kan man ju inte ha sånna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...