Jump to content
Annons

Ny låt med Meshuggah!


Ekstasis

Recommended Posts

Annons

var lite besviken först, som jag brukar vara med Meshuggah gillade inte Nothing t.e.x till en början var grymt besviken men nu avgudar jag den...Hur som helst denna Nya Meshuggah låt fastnar i huvudet för mig iallafall har haft den i huvudet hela dagen på jobbet 🙂

Dessvärre är nog mp3 rippen riktigt dålig...

Dom använde VST AMP Rack på skivan.

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tyvärr hålla med Hellfog. Det var inte så kul. Jag är annars ett gigantiskt Meshuggah-fan. Destroy erase improve förändrade min syn på musik runt -96 (faktum är att jag slutade lyssna på hårdrock efter det, eftersom jag inte kunde finna nån mening att lyssna på nåt annat metalband), jag grät av glädje när jag lyssnade på Obzen första gången... Jag antar att jag tycker att Meshugga är bäst när de lirar snabbt. De tappar nerven på de senare mer haschiga plattorna. Sorry, Meshuggah!

ps. Var tvungen att sätta på Destroy erase improve. Det är antagligen den bästa hårdrockplatta som har spelats in, någonsin. Stora ord, jag vet... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den andra låten visst är den bra men inte i meshuggah mått mätt... Jag hade förväntat mig något helt annat..första låten var bättre... men jag tror däremot..att dessa nya låtar kommer bli FETA live... Men ja, känns som Koloss kommer bli deras mest lättlyssnade skiva.

Själv gillar jag inte produktionen... speciellt tycker jag lead gurorna låter otroligt sterilt... Men jag vet inte, vi får se när jag har lyssnat på hela skivan kanske alla pusselbitar faller på plats.

Jag kan ju säga det att jag ogillade Nothing som fan när den kom först.... Men jag satt och lyssnade på den konstant på sommaren 2002 när den släpptes..och ju mer jag lyssnade desto mer gillade jag den... nu är nog Nothing den skiva med Meshuggah jag lyssnat mest på.

När Nothing släpptes var jag helt inne på Chaosphere, lyssnade på den dygnet runt..hade memorat all i huvudet på den plattan och kunde även spela de flest riffen på gitarr på skivan, så jag hade förväntat mig att chaosphere V2, framflörallt mycket snabbare... men som sagt, nu tycker jag Nothing är helt perfekt..föredrar starkt den Gula versionen, den blåa har sin charm den med..men trummorna låter fan BAJS på den den blåa...känns som Thordendal bara laggt krut på att spela in gitarrerna.. Hur som helst..Den gula låter bra mycket större och maffigare i mina öron.. den blåa mer digital och kall, men jag gillar båda.. och är glad att dom släppte båda versioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig om nya Nothing. Fast jag tycker inte om den nya Nothing alls! Trummor som låter bajs vill jag INTE ha! 🙂

Som jag skrev så älskar jag Destroy erase improve, men efter den så kände jag att de blev mer och mer bekväma och brydde sig mer och mer om att få fler strängar på gitarren än att orka skriva bra musik. Därför tappade jag sakta men säkert intresset för Meshuggah, eftersom varje gång de släppte nytt så blev jag besviken. Det var ju aldrig Destroy erase improve! Och egentligen kan man inte begära att ett band nånsin ska lyckas följa upp en sån skiva.... Sen en dag ramlade jag på en länk att man kunde förhandslyssna nya plattan "ObZen" på Myspace. Så jag klickade mig slentrianmässigt dit och satte på Bleed. Och blev helt överkörd! Det var som att Meshuggah har sett alla möjliga band bli inspirerade och komma ikapp så mycket att de behövde visa var skåpet ska stå! Det ska bli intressant att höra hela nya skivan, men just nu ser det mörkt ut... Det känns som att de har återgått till att vara bekväma igen...

Redigerat av axeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag gillar med Nothing är att den verkar vara tidslös, alla andra Meshuggah skivor har jag lyssnat sönder, men Nothing kan jag lyssna på fortfarande. Det kan kanske ha att göra med att jag kan spela hela Chaosphere på gitarr, och och memorerat alla riff osv... Men jag tycker ändå att Chaosphere är deras bästa album även då jag väldigt sällan lyssnar på den, Nothing däremot har jag lyssnat på regelbundet sedan den släpptes..

Jo nya Nothing tycker jag var ganska märklig, för mig är det inte den "definitiva" versionen, men det var ändå extremt intressant att höra hur skivan lät med riktiga 8 strängade gitarrer istället för nedstämda 7or...men extremt fladdriga strängar.. Men det känndes som dom kunde laggt ner mer energi på produktionen, gitarrljudet låter för mycket POD, hade varit mer intressant om den spelades in med AXE Fx eller något.. Men trummorna är ju verkligen skit alltså... förstår inte riktigt hur Meshuggah själva eller thomas haake kunde anse sig vara "nöjda" med soundet.

Cymbalerna...låter bara som en enda röra... tungheten saknas....virveln låter som pappkartong..

Men trots brister gillar jag den nya också, den har en helt annan atmosfär...en mer digital atmosfär... kallare.. som jag sa..båda har sin charm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Destroy erase improve förändrade min syn på musik runt -96 (faktum är att jag slutade lyssna på hårdrock efter det, eftersom jag inte kunde finna nån mening att lyssna på nåt annat metalband), jag grät av glädje när jag lyssnade på Obzen första gången... Jag antar att jag tycker att Meshugga är bäst när de lirar snabbt. De tappar nerven på de senare mer haschiga plattorna. Sorry, Meshuggah!

ps. Var tvungen att sätta på Destroy erase improve. Det är antagligen den bästa hårdrockplatta som har spelats in, någonsin. Stora ord, jag vet... 😉

HAHAHAHAHA!!! 😄

Ja jag minns det som igår! När jag hörde Destroy Erase Improve. Polaren skrek åt mig. HAR DU HÖRT?!?!?! Näe vadå? "Press play" och jag sket på mig! WTF?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...