Renfield Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 Har ni några tips på det? Jag går lätt bort mig i alla möjligheter som finns och vill ha något enklare, gärna med vintagekaraktär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 Vad är det för fel på eq:n som följer med Cubase? Jag rekommenderar alltid att man lär sig behärska de medföljande pluggarna först. När man har gjort det så har man koll på parametrar och har också möjlighet att förstå vad man kanske saknar och behöver leta efter. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Renfield Postat 9 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2012 Jag har provat den men jag tycker just att det finns för många möjligheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 Det är nog svårt att hitta enklare varianter. De flesta ser ganska lika ut och har samma parametrar, så egentligen handlar det mest om att bli vän med hur det fungerar. En hjälp på vägen kan vara att läsa lite här: http://wiki.kontrollrummet.com/Equaliser 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Hade inte Waves någon som hette "one knob"? Den borde väl vara enklast 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Ja eller EZ Mix ↑ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Ja eller EZ Mix ↑ Just ja, den har jag nog läst om. Jag ska snart släppa en plugg, bara en ratt, åt vänster = sämre, åt höger = bättre 😄 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Jag ska snart släppa en plugg, bara en ratt, åt vänster = sämre, åt höger = bättre 😄 Waves One Knob Better 🙂 Annars vore kanske en eq-plugg uppbyggd lite som Pultec kanske något att spana in för TS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Antress har väl släppt en gratisvariant på både pultec och ssl tror jag. Kolla efter modern series. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Renfield Postat 11 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2012 Tack! Nu har jag lite att gå efter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 11 februari 2012 Dela Postat 11 februari 2012 Jag använder den här, tycker den är mycket användbar som bas-eq: http://www.kvraudio.com/product/noname_eq_by_christian_budde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 11 februari 2012 Dela Postat 11 februari 2012 Gamla Steinberg Q kanske? Låter väldigt rent. Om inga förslag i tråden känns riktigt bra, då ska du nog titta mot andra, alternativa och "kreativa" lösningar än modellen parametrisk EQ. KVR-sajten kan vara en bra hjälp då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niclas Hallgren-Producent Postat 8 maj 2012 Dela Postat 8 maj 2012 Min favorit är Fabfilter's Pro-Q. Den är enkel att använda och så har du inga begränsningar i antalet justeringar. /N Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.