Jump to content
Annons

En bra sequenser för *.wav's?


swedalg

Recommended Posts

Hej... Är sprillans ny här på forumet, men gammal inom musiken 🙂

Har snokat lite på forumen men inte hittat vad jag är ute efter... Hoppas nån kan hjälpa mig här =)

Jag är ute efter en sequenser där man inte behöver en synth/keyboard, utan bara använder samplingar (wav-filer) som man klickar ner i olika spår (typ som de gamla workstation syntharna). Behöver även inspelningsfunktion (sång/gitarr) så man kan spela in en färdig låt bestående av drumsamples, bas, percussion m.m. å sen lägga på några spår av sång och gitarr.

Finns det något sådant program till PC?

MVH

SweDalg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja, det låter ju som om något av Magixs program skulle kunna tillfredställa dina behov. Gamla MusicMaker G6 deLuxe är ett alternativ om du kan få tag på det. Hanterar förvisso bara 44kHz/16 men har en underbar editering.

Kan tänka mig att nya Magix MusicMaker 2005 deluxe fungerar på liknande sätt. Tydligen får man programmet på köpet om man tar en prenumeration på den eminenta tidningen "Studio" (om den är bekant) så det är kanske det bästa alternativet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! =)

Ska genast kolla upp tipsen.

Till alla låtskrivare som vill få ut sin musik kan jag tipsa om att börja kika runt lite bland alla "moddar" till dataspel som håller på att göras. En mod (modifikation) är typ som CS, dvs man använder ett befintligt spel å gör om det å hoppas på det bästa =) Finns massa forum man kan kika runt på... Unrealengine är vad jag vet en av de större spelmotorerna vad gäller moddar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...