Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en kompis som står i begrepp att köpa ett ljudkort, och han undrade om jag kunde ge något råd. Då jag inte är någon guru i ljudkortsdjungeln tänkte jag bara slänga iväg ett par frågor här på detta eminenta forum.

De ljudkort han funderar över är dels; 'Presonus AudioBox 1818 VSL' , dels 'M-Audio Fast Track Ultra 8R'.

Han spelar in mestadels trummor och percussion hemma i källaren, så min fråga är om det finns någon här som kan ventilera sin åsikt om endera kortet? Hur är Micpreampsen? Är det någon skillnad i latency? Ngt annat som kan tänkas påverka ett beslut i sammanhanget?

Jag tror han är ute efter en ganska enkel lösning, med ett minimum av dator micklande

åsså e de väl PC-Windows han har...

/Ulf

Annons
Postat

Hallå!

Jag kan bara säga som så att jag har bland annat ett Fast Track Ultra och har förutom några reparationer (haft det i ett par år) fungerat utmärkt, dock skulle jag varmt rekommendera "profire" serien, i princip samma pris men med möjlighet att koppla in några Adat-enheter, kan han spela in 26 kanaler om han så vill i framtiden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.