Jump to content
Annons

"PrydzSnare"-soundet!


zeven

Recommended Posts

Hej alla på Studio!

Var ett tag sen jag skrev här. Men nu ska det dras upp något. Jag gör musik själv och har varit med ett tag, iallafall som lyssnare.. Något jag skulle vilja diskutera är användandet av väldigt speciella samples och hur samples kan bli en del av ett helt sound. Jag har ett exempel som jag tycker är väldigt intressant.

Eric Prydz släppte 'Miami To Atlanta' år 2009 där han hade skapat några väldigt speciella snares (1a exemplet i klippet nedan). I år släppte Swedish House Mafia Antidote (nummer 2) som också innehåller en av dessa snares, och innan dess vet jag att fler använt det. Finns också en artist (som är alla de andra exemplen i klippet) som heter DJ R3Hab som rent utav bygger alla sina låtar med just denna snare som Prydz skapade i en låt år 2009.

http://bit.ly/zmEweO

Är det någon som känner till fler exempel där denna sample finns? Hur Okej är detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Lemanic (oregistrerad)

Låter som den ikoniska Simmons SD5-virvlen med extra noise och tajt kompression för att likna 909-virveln.

Redigerat av Lemanic
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...