Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Cubase 5

Edirol PCR-300

PC, WinXP.

Fattar inte det här med Generic Remote ...

Låt säga att jag via learn-knappen i "generic remote-fönstret" har tilldelat en regel på USB-keyboardet till fader 1 i Cubase för att styra volymen på kanal 1.

Om jag efteråt lägger till ett ljud- eller instrumentspår i låten så lägger sig detta nya spår överst i listan i generic remote-fönstret och nu är det således detta nya spår som styrs av regeln på keyboardet. Inte det som först tilldelades, iom att det har "knuffats ner" i listan (och har blivit fader 2)!

Det måste väl vara möjligt att "låsa" vissa reglar på keyboardet till särskilda kanaler i Cubase? Inte ens Stereo Out/In får behålla sina platser i generic remote-listan utan byter "fader" så fort jag lägger till nya spår 🤪

Redigerat av Berg
Annons
Postat

Möjligtvis att du kan använda quick edit som finns i inspektorn till varje spår.

Åke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.