Jump to content
Annons

Mackie D8B

BengtPunkare (oregistrerad)

Recommended Posts

BengtPunkare (oregistrerad)
Postat

Nu har min d8b anlänt!

Men vad gör jag nu???

Har inte en suck om hur den skall kopplas in (dock mina aningar)

Jag har ju kört porta innan liksom Guitar Nilsson!

Jag har:

PC med Pro Tools 9

RME hammerfall hdsp 9652

I mitt d8b sitter 4st apogee digital i/o med adat optical o sync o tdif, apogee word clock samt digital i/o 1 aes/ebu o digital i/o 2 spdif

För o få detta att syncas med PC/DAW, vad gör jag då?

Som den gode AXL Rose sa: It`s all greek to me!!!

Sen om jag vill i förlängningen använda andra preamps och ad-omvandlare, hur gör jag då?

Det var lättare med min gamla D-1600...

//Bengan

Annons
Postat

Detta har jag också funderat på!

Har planer på att investera i ett d8b bord, för att få lite av den nästan bortglömda feelingen!

Finns här någon fantast som kan reda ut dilemmat?

Postat

Lätt som en plätt (kan man ju hoppas i alla fall... 😉).

Mellan mixern och HDSP-kortet, kopplar du optiska fiberkablar för att skicka ljud till/från datorn. Du ser tydligt vilka som är in- resp utgångar, eftersom det lyser i utgångarna om du tittar in i TOSlink-kontakterna. Utgång på mixern kopplas till ingång på ljudkortet och vice versa. Wordclock är det inte säkert att du behöver koppla, men kolla i min lilla artikel om ämnet här, så klarnar det förhopningsvis lite: http://wiki.kontrollrummet.com/Wordclock . 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.