slejnard Postat 5 februari 2012 Dela Postat 5 februari 2012 (redigerat) Hej Foxy Rockers & Poppers! Då var det dax att rösta i 2012 års första studiofestival: 2012 Fem bidrag Åtta bidrag har kommit in i skrivande stund. Skulle det komma nåt fler inom närmaste halvtimmen fem 0 minuter så får den också vara med. Röstningen ser ut såhär (man ger alltså endast poäng till fyra bidrag): 6p - [Låttitel] 4p - [Låttitel] 2p - [Låttitel] 1p - [Låttitel] Man får inte rösta på sitt eget bidrag. Röstningen pågår till och med söndag 19/2 kl 22:00 Bidragen heter som följer: Jazz`t the G-point Make me Revelation begins of destruction Studio Festival 40- Fuse Beat TV GENERATED With a world to spend 030212 See the other things 10th fifft love Jag lägger upp allt som en zip-fil, hoppas länken funkar annars behövs hjälp. Om någon vill eller orkar så får ni lägga upp bidragen för direktlyssning i tråden : http://dl.dropbox.co...ofestival40.zip Edit:Tävlingen är avgjord. Vinnare: Bloeas- TV GENERATED Redigerat 19 februari 2012 av slejnard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 5 februari 2012 Dela Postat 5 februari 2012 Är ju några fler bidrag denna gång, vilket är mycket trevligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2012 Japp. Riktigt skoj! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 5 februari 2012 Dela Postat 5 februari 2012 Var en blandat kompott av olika stilar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 5 februari 2012 Dela Postat 5 februari 2012 äh verkligen fin kompott .bättre än den i lördax .. nu vill jag inte starta någon galen tråd bara poengtera att detta är roligare ,, Happy hunt forumet.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 5 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2012 Riktigt sköna bitar! En salig röra i genrer men tycker mig höra temat ändå i låtarna. Bra jobbat alla medverkande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 5 februari 2012 Dela Postat 5 februari 2012 oh gillar punchen draftet i denna 6 points Till TV GENERATED 4 Papillions till låt Make me 2 With a world to spend 030212 1 pinne Revelation begins of destruction Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 6 februari 2012 Dela Postat 6 februari 2012 Vore nice om nån lade upp dom med spelare, lättare att ta del av detta då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 6 februari 2012 Dela Postat 6 februari 2012 Vore nice om nån lade upp dom med spelare, lättare att ta del av detta då. Jag lägger upp dom efter jag kommit hem från jobbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 6 februari 2012 Dela Postat 6 februari 2012 Jag lägger upp dom efter jag kommit hem från jobbet. Kanon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 6 februari 2012 Dela Postat 6 februari 2012 Jag har nu lyssnat igenom alla låtarna, minst två gånger per låt. Först höll jag på att diskvalificera alla låtar över 3:30, men efter genomsökning av festival-tråden hittade jag att den regeln inte gällde längre. Hur jag motiverar mina utdelade poäng? Tja, dels hur mycket 2012, dels hur bra framförandet är (alla var bra), och dels hur bra jag personligen tycker låten är. Mina poäng går till: 1 poäng: Like me - With a world to spend 2 poäng: 10th fifft love 4 poäng: Make me 6 poäng: TV GENERATED Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 6 februari 2012 Dela Postat 6 februari 2012 Dumma forum, tillåter inte mig att posta fler än några stycken filer åt gången per post jävla töntigt. Ni får lyssna via här http://psyerichybrid.com/forum2.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flabb Postat 6 februari 2012 Dela Postat 6 februari 2012 6p - With a world to spend 4p - TV generated 2p - Revelation begins with destruction 1p - See the other things Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 7 februari 2012 Dela Postat 7 februari 2012 6p 10th fifft love (vad är mer 2012 än stavfel? 😉 ) 4p With a world to spend 2p TV generated 1p Make me Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
WAGolfer Postat 7 februari 2012 Dela Postat 7 februari 2012 6p - TV Generated 4p - See the other things 2p - Revelation begins with destruction 1p - 10th fifft love Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 7 februari 2012 Dela Postat 7 februari 2012 Synd att ingen skriver kommentarer om bidragen när man röstar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 7 februari 2012 Dela Postat 7 februari 2012 Känns som de flesta bidragen spelar på domedags scenariot. Jazz`t the G-point: Skön Nu jazzig låt, men den känns inte så 2012 för mig, Make me: Diggar melodin och rytmen en del stort plus för kvinnlig sång också. Revelation begins of destruction: Not my cup of tea. Studio Festival 40- Fuse Beat: Videospelmusik möter Electro House, inte riktigt vad jag diggar. TV GENERATED: Raprock tänker på RATM. ganska bra dock inget jag vanligtvis lyssnar på. With a world to spend 030212: Tungt och rockigt, diggar det. See the other things: Känns som att det kunde vara en vinjettlåt till en morddeckare på TV, lite kort men bra atmosfär i låten. 10th fifft love: Tyvärr diggar ej melodin, men bra driv i gitarrljudet. 6p. Make Me 4p With a world to spend 2p Jazz`t the G-point 1p TV GENERATED 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 6p - TV GENERATED Helt klart bästa låten här och den enda som tilltalade mig alls, tydliga RATM Influenser. 4p - Make me Den har sin charm på sitt kasiga sett. 2p - With a world to spend 030212 Helt ok 1p - 10th fifft love Inte min min stil direkt. Jazz`t the G-point: Tyvärr inte bra Studio Festival 40- Fuse Beat: Verkligen inte min musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 8 februari 2012 Dela Postat 8 februari 2012 Bra nivå på bidragen! Har lyssnat igenom låtarna och plitat ned tankar under tiden. Ta dom med en nypa salt. 10th fifft love Bra låt. Snyggt gitarriff i introt. Skönt laidback sång. Tyvärr sitter inte trummor, bas och gitarr ihop riktigt. När extra gitarr och kör kommer in på refrängen känns det som att masterkompressorn/limitern slår i taket. Ger en känsla av lock för öronen. Jazz't the G-point Gillar det pruttiga basljudet. Trummorna är tyvärr stela och ryckiga och jag får ingen aha-känsla av arrangemanget. Utgår från att det är gitarren som är det centrala instrumentet men får ingen uppfattning om vad den vill förmedla. Upplever att den växlar mellan improvisation, räkor och lite skalor. Make Me Bra låt med snygga hookiga gitarriff. Produktionen är ett gediget arbete. Låten lyfter ytterligare med den kvinnliga rösten. Handklappet i outrot. Ååh… jag smälter inombords. Låten rymmer många ideer. Nästan för många. Tror det hade varit bättre att portionera ut infallen på två, kanske tre låtar. Revelation beings of destruction Skönt åttabitarsintro. Sedan blir det lite som en blandning av Stereo MC's och Two Lone Swordsmen där the Egde gästar på delaysynth. Dubpartiet var styggt. Sedan kastas vi raskt vidare till en åttabitars-bonusbana. Alla delar funkar separat men det saknas något som binder dom samman. See the other things Bra stämningsmusik. Lite sakral Aphex med stråkar. Produktionen sitter ihop. Jag skulle vilja höra det utvecklas till ett längre stycke. Fuse Beat Svängigt. Allt sitter på plats. Gillar randomkänslan på bas och melodi. Och även om många av beståndsdelarna har några år på nacken kanske det är just den här sammansättnignen som gäller 2012. TV generated Välspelat och välproddat. Kul att basen får ta plats framför gitarrerna. Och det känns helt rätt att skippa allsångsrefräng och dubstep (även om det ligger lite vobblande synthar i bakgrunden). Jag önskar att syntharna kunde få lite mer plats. Det skulle kunna öppna upp ljudbilden lite. With a world to spend Får lite NiN-vibbar. Snyggt synthsolo. Bra sång. Skränig mix som tyvärr saknar botten. Poäng Jag ger 6 poäng till TV generated. Den känns övertygande 2012. Sedan får Make Me 4 poäng. Hoppas året kommer rymma mer svängig retrorock. 2 poäng till Fuse Beat och 1 poäng till 10th fifft love. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bloeas Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 6 With a world to spend Skön och mörk låt! Får lite "Tool/a perfect circle"-vibbar. Hade blivit jävligt mycket tyngre mer tryck i botten! 4 Revelation begins of destruction Härlig atmosfär när sångslingan kommer, låter futuristiskt! 2 See the other things Det är antagligen detta stycket som kommer spelas i bakgrunden när nyhetsläsaren talar om att jorden kommer gå under =) 1 Make me Jag hoppas det kommer mer sån här typ av musik 2012! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 10 februari 2012 Kul att medlemmarna röstar och lyssnar. Keep `em coming! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 11 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2012 Jag höll nästan på att köra på en lördagsbump på vägen. Den var två alnar bred! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 Hehe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnie Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 6p - Make me 4p - TV generated 2p - With a world to spend 1p - 10th fifft love Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hogweed Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 (redigerat) Make me - 6p. Får lite Beatles vibbar på den här. Gillar sången damen levererar skarpt, extra plus för mellotron 🙂 Revelation begins of destruction -4p. Svårt val mellan den här och "Make me", grym atmosfär! TV generated -2p. Väldigt kompetent, bra spelat/sjunget och producerat! See the other things -1p. Mycket härligt ljudlandskap, förflyttas in i biosalongen och drömmer mig bort....🙂 Redigerat 12 februari 2012 av hogweed Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 16 februari 2012 Dela Postat 16 februari 2012 Ja, jag SKA rösta. Har bara inte hunnit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 18 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2012 Idag är det lördag. Ett drygt dygn kvar att rösta. // B Ump Onowitz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 19 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 19 februari 2012 Det finns tid kvar att rösta. Fram till 22:00 ikväll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Jag ska rösta...ska lyssna in mig lite hårdare till kaffet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 19 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 19 februari 2012 Kastar in en brasklapp. Dryga timmen kvar innan det avgörs! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.