Carle Postat 5 februari 2012 Postat 5 februari 2012 Hej bekanter och medlemmar. Jag släppte min debutsingel i förra veckan. Lyssna gärna på Spotify så jag får 0.19 öre av dem. Vill man mucka lite och tala om för mig att det här var tidernas sämsta mix, låt och text och att allt låter som någon annan och är snott så går det bra att göra det här. Tycker man att det faktiskt var bra får man givetvis säga det också. Hej hej
BluesBoy Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Först och främst grattis. 🙂 Inte riktigt min bag, men ljud/mixmässigt har jag nog inte så mycket att säga.
drloop (oregistrerad) Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Nice! Undrande i början vilket språk det var på 🙂 Lycka till!
Strange Leaf Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Grattis. Påminner mig om Wilmer X. Inte min typ av musik, men det finns inget att klaga på här tycker jag.
Carle Postat 6 februari 2012 Trådstartare Postat 6 februari 2012 Tack ska ni ha. Vi spelade in på soundtrade studios i Solna i studio ett. Mixade i iPod-snäckor med Reason som Daw. Mastrade på Cosmos tror jag, jag hade ingen kontakt med dem. Sen gav vi ut den med hjälp avBirds will sing for you. Kul att ni tycker det låter bra för mixen har gnagt mig lite. Svårt att bedöma sitt eget jobb såhär tätt inpå.
cborg Postat 8 februari 2012 Postat 8 februari 2012 Ordet indie må ha tappat sin relevans men visst fasen är detta indiepop. 😎 En gnutta extra polish kanske men inte för mycket, man vill ju inte polera bort charmen som finns där. Jag tycker det låter gött! Lycka till och säg till om det kommer något mer!
jim Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 (redigerat) nu har jag sponsrat med 19 öre.... Skönt gung. Jag som själv skriver svensk POP gillar detta. Lite Hellström sound. Nu ska man inte jämföra (jag blir alltid jämförd med Gessle och Winnerbäck :-) Men det är bara beröm till dig/er. Om man får fråga. Var det rimligt pris att släppa singel via Birds.... Lycka till Redigerat 10 februari 2012 av jim
robc Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 (redigerat) nu har jag sponsrat med 19 öre.... Hej, Jim har alltså spelat den 100 ggr redan, bra gjort ! :-) Grattis Carle, berätta gärna lite mer om Spotifylanseringen! Släpps den på annat sätt oxå? Hade ni bestämt realease datum på Spotify eller blev det som det blev? mm, mm Ska lyssna ikväll.... robc Redigerat 10 februari 2012 av robc
jim Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 (redigerat) Hej, Jim har alltså spelat den 100 ggr redan, bra gjort ! :-) multiplikationstabellen + Jim = helt fel.... Redigerat 10 februari 2012 av jim
PeglegJonka Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Skönt låt! Lite Linnros möter Marin Svensson möter en manlig Säkert. Något jag absolut kan dansa till när ingen tittar på 😄 / Jonka
rockingring Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 Skönt låt! Lite Linnros möter Marin Svensson möter en manlig Säkert. Något jag absolut kan dansa till när ingen tittar på 😄 / Jonka Inte jämförbart med Linnros på några ställen. Jag tyckte om det, typisk svensk indiepop när det är som bäst!
Martin Postat 10 februari 2012 Postat 10 februari 2012 (redigerat) Upp med sången, mer fyllesvammel! Mer dans! Mer lättklädda damer! Mer vin! Skitbra Carl. Din jävla poppare! Men skruva gärna på kuken så kommer du hitta fler rytmer. /Ditt Fan, Martin Du har talang! Mr. Big – Take Cover rock on Redigerat 10 februari 2012 av Martin
Carle Postat 18 februari 2012 Trådstartare Postat 18 februari 2012 Tack så mycket för allt snällt!!! Och ja, jag tycker petter på birds har gjort ett fantastiskt jobb. 🙂
Hemmpe Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Åh vart skit glad av denna låt . 🙂 .Mera sådant så man slipper deppa ihop. Grattis! mvh/Hemmpe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.