DigRules Postat 11 februari 2012 Postat 11 februari 2012 Fan i helvete att man inte lär sig, trodde ju att jag hade koll på hur det låter i mina lurar nu. Av olika anledningar så är det sällan läge att mixa och dona i mina monitorer för jag är ju inte själv här hemma och frugan måste ju överleva oxå. Att mixa på låg volym är en alldeles utmärkt idé, för det som låter bra på låg volym brukar alltid låta bättre på högre volym. 🙂
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 11 februari 2012 Postat 11 februari 2012 Då var mitt bidrag inskickat. 🙂
Ludde46 (oregistrerad) Postat 11 februari 2012 Postat 11 februari 2012 Mitt är också inskickad, hör att jag har problem med deessern, jaja....
BluesBoy Postat 11 februari 2012 Postat 11 februari 2012 Har också skickat in ett, men har konstaterat att jag måste skicka in ett nytt efter lite finputsningar. 😛 Referenslyssna på andra ställen är ju faktiskt bra......
BurninSven (oregistrerad) Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Ska bli jäkligt skoj att få lyssna på en mix från folk som kan för min suger så in i ....... men jag ger mig inte trots översvämning i badrummet och avloppsrens (skitskoj kort sagt 😄 ) så jag går påt igen. Testar med grupper nu och hoppas det blir lite bättre. Kanske kan bli att jag fuskar lite och kör med EZ Mix 2s mastering plugin eller liknande, helst inte men jag lovar inget.
Mojje Cruncher Andersson Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Mix..... ...done! Kul låt. Ett sjuhelvetes sväng! Det gillas. Inte riktigt min cup of kaffe men helt klart kul med lite annat. ....förbenat mycket guror.... hahahah! Nu ser jag fram mot att få höra alls bidrag! Piiiz bangeeerz!!! /Cruncharn'
Anders F Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 (redigerat) Min mix börjar märma sig sitt slut. Det är bra material att jobba med tycker jag. Eventuell kritik mot min mix kommer jag inte skylla på tidsbrist eftersom jag inte skulle släppa nåt jag inte är nöjd med. 🙂 Jag skyller inte på något utan konstaterar bara fakta. Har vissa moment som skulle behövts göras för at tta mixen upp en nivå till, inget snack om saken. Tiden är bara ett faktum och detta är inget prio utan bara en kul grej som inte tas på för stort allvar. Iaf inte från min sida. EDIT: Håller med cruncharn om att det ska bli kul att få höra allas bidrag och se hur ni löser momenten. MVH Anders Redigerat 13 februari 2012 av Gizmozis
joachime Postat 13 februari 2012 Trådstartare Postat 13 februari 2012 En dryg vecka har gått och jag har redan fått in sju bidrag. Bra jobbbat! Fortsätter det droppa in i samma takt kommer vi fylla ett dubbelalbum eller mer. 🙂
BluesBoy Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Mycket roligt! Har varit skitskoj att mixa låten. Är väldigt nyfiken på vad alla åstadkommit. 🙂
JohnRick Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Hur länge kommer omröstningen att pågå (vara tillgänglig)? Och ja - jag hoppas och tror att jag läst igenom instruktionerna till fullo innan jag ställde frågan 😑
Limpan Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 ja, detta var skoj, ska skicka in mitt bidrag snart också hoppas jag. Tyvärr blev dottern sjuk annars skulle jag gjort klart den idag. På torsdag ska hon till dagis igen, då ska de mixas! :-P
Casperfren Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Jag har väldigt svårt att få en "färdig" mix finns hela tiden grejer att putsa.. Mvh
aROCKER Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Hur länge kommer omröstningen att pågå (vara tillgänglig)? Och ja - jag hoppas och tror att jag läst igenom instruktionerna till fullo innan jag ställde frågan 😑 Ja vet, han är så jävla luddig den där Joachime, hoppas att han inte styr upp några fler sådana här "halliballi-projekt") Bidragen kan lämnas in när som helst från och med idag fram till och med söndag 26 februari. Det går att göra ändringar i sitt bidrag även efter man lämnat in. Det är bara att justera mixen och skicka in det uppdaterade bidraget. Senast bekräftat inlämnat bidrag medverkar i tävlingen.
Mojje Cruncher Andersson Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Jag skyller inte på något utan konstaterar bara fakta. Har vissa moment som skulle behövts göras för at tta mixen upp en nivå till, inget snack om saken. Tiden är bara ett faktum och detta är inget prio utan bara en kul grej som inte tas på för stort allvar. Iaf inte från min sida. EDIT: Håller med cruncharn om att det ska bli kul att få höra allas bidrag och se hur ni löser momenten. MVH Anders Damn!! Tror du vi måste redovisa för hur vi gjort!?!?!?! Hmmm..... Ha ha ha!! /Crunch'
JohnRick Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 (redigerat) Ja vet, han är så jävla luddig den där Joachime, hoppas att han inte styr upp några fler sådana här "halliballi-projekt") Bidragen kan lämnas in när som helst från och med idag fram till och med söndag 26 februari. Det går att göra ändringar i sitt bidrag även efter man lämnat in. Det är bara att justera mixen och skicka in det uppdaterade bidraget. Senast bekräftat inlämnat bidrag medverkar i tävlingen. Alltså - svarade det på hur länge själva omröstningen skulle hålla på? När är den över? Eller fattar jag helt åt helvete? Inlämningsdeadline är jag helt med på. "Några dagar efter sista inlämnningsdag lägger jag upp tävlingsbidragen för omröstning. Alla forummedlemmar registrerade senast dagen innan första datum för omröstningen kan delta. Varje forummedlem kan lägga två röster. En för bästa mix och en för bästa produktion. Båda rösterna kan läggas på samma bidrag. Bidragen kommer att vara anonyma till dess omröstningen är över och vinnarna utsedda." Redigerat 13 februari 2012 av JohnRick
joachime Postat 13 februari 2012 Trådstartare Postat 13 februari 2012 Hur länge kommer omröstningen att pågå (vara tillgänglig)? Inget bestämt än. Vad tror ni, klarar vi av röstningen på två-tre veckor?
joachime Postat 13 februari 2012 Trådstartare Postat 13 februari 2012 Tror du vi måste redovisa för hur vi gjort!?!?!?! Det vore intressant att höra hur vinnarna resonerat och hur dom gått till väga.
Die Hard (oregistrerad) Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Jag lär knappast vinna så behöver knappast tänka på att resonera hur jag gick tillväga. 😄 Skulle jag mot förmodan vinna, skulle jag bli mäkta förvånad. Men äh, det blir väl Gizmozis som vinner med största sannolikhet. Finns de som är bättre än andra och bättre kunskaper och bättre lyssning så min chans är som en fis i rymden. Men en kul grej. Är nästan klar. Vart sjuk i helgen och hann inte klart. Skickar in min under veckan någon gång.
Anders F Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Tror absolut inte jag vinner detta då min mix innehåller en hel del brister, men det är ändå kul att bara köra på ibland 🙂 MVH Anders
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 (redigerat) Min mix innehåller också brister. Jag upplevde idag när jag lyssnade att gitarrerna är alldeles för torra än vad dom borde vara. Men man kan ju inte peta i all oändlighet. Jag kanske skickar in en ny mix om Fluffy har tiden och orken att byta ut. Men nånstans måste man ju sätta en punkt också. Allt blir inte perfekt. Redigerat 13 februari 2012 av Kulturell Figur
nikko Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Min mix innehåller också brister. Jag upplevde idag när jag lyssnade att gitarrerna är alldeles för torra än vad dom borde vara. Men man kan ju inte peta i all oändlighet. Jag kanske skickar in en ny mix om Joachime har tiden och orken att byta ut. Men nånstans måste man ju sätta en punkt också. Allt blir inte perfekt. Varför skicka in mixen om du fortfarande går och grubblar? Bounca ut en mp3a och låt den ligga och jäsa nån vecka innan sista inlämningsdatum istället! 🙂
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 (redigerat) Varför skicka in mixen om du fortfarande går och grubblar? Bounca ut en mp3a och låt den ligga och jäsa nån vecka innan sista inlämningsdatum istället! 🙂 Tack för tipset! 🙂 Kanske Fluffy kan radera mitt nuvarande bidrag så skickar jag in närmare deadline. 😉 Redigerat 13 februari 2012 av Kulturell Figur
joachime Postat 13 februari 2012 Trådstartare Postat 13 februari 2012 Kanske Joachime kan radera mitt nuvarande bidrag så skickar jag in närmare deadline. 😉 Lagt kort ligger. Men låt mixen smälta in. Känner du att du vill komplettera så är det ålrajt med mig. Förresten, hade vi inte kommit överens om att du skulle kalla mig fluffy på forumet?
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 (redigerat) Lagt kort ligger. Men låt mixen smälta in. Känner du att du vill komplettera så är det ålrajt med mig. Förresten, hade vi inte kommit överens om att du skulle kalla mig fluffy på forumet? Just det! Jag hade glömt bort det namnet. Men nu sitter det och jag har korrigerat felen i tidigare inlägg. 🙂 Du får nog en nyare mix sen. Men samtidigt så känns det lite trist at du får lägga ner jobb på att normalisera ljudfiler som sen byts ut. Redigerat 13 februari 2012 av Kulturell Figur
Anders F Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Fast du normaliserar väll inte förrän sista inlämningsdatum passerat hoppas jag 🙂 MVH Anders
joachime Postat 13 februari 2012 Trådstartare Postat 13 februari 2012 Jag är ivrig och står inte ut med onormaliserade ljudfiler så jag normalierar dom så snabbt jag kan! Nä, det stämmer. Jag väntar till deadline. Däremot blir det snabbt rörigt och risk för misstag om bidrag byts ut i jämn ström. Därför satte jag ett presumtivt tak vid fem versioner per bidrag. Ingen har dock nått upp till det. Än. 😉
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 (redigerat) Om jag döper nästa fil till "Turn This Ship To StudioFluffy" så kan du inte blanda bort den. 😄 Redigerat 13 februari 2012 av Kulturell Figur
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 13 februari 2012 Postat 13 februari 2012 Vad är priset till den som vinner? En "känd dig som hemma-vecka" hemma hos Olsberg kanske? Där man kan gå omkring i kallingar och dricka mjölk direkt ur paketet.
joachime Postat 13 februari 2012 Trådstartare Postat 13 februari 2012 Det finns inget pris utöver äran. Att bli uppskattad för det man åstadkommer. Om vi ska dela ut ett pris borde det blir något utöver det vanliga. Mjölk och hemkänsla hoppas jag att dom flesta redan har. 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.