Casperfren Postat 25 februari 2012 Dela Postat 25 februari 2012 Korrekt. För reaper kan minsann också, så det så! 😛 Mvh Casper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 25 februari 2012 Dela Postat 25 februari 2012 ja just Reaper har ännu mer backup möjligheter än Cubase har. Minns inte om Reaper sparar backups automatiskt som default, men det skadar inte att kolla .. som sagt, har du tur kan det finnas sparat .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 då var mitt bidrag skickat, har lite ont om tid så det blev som det blev. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
a-row Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Har slängt in ett litet bidrag också. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JEvaldsson Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Nu är mitt bidrag skickat. Vem kommer få äran att "lämna" in sist? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Det börjar dra ihop sig sa flickan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
worthingtoni Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Fick lite tid över så jag slängde ihop ett bidrag jag med. Alltid spännande att mixa en genre man tidigare inte har arbetat med. Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Wow.....massa bidrag. Kul! Blir lite kämpigt att lyssna igenom. 😛 Populär idé, Joachime! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Hoppas det blir flera såna här tävlingar!! 🙂 Mvh Casper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2012 Det är drygt sex timmar kvar till deadline och än så länge har jag tagit emot 26 bidrag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Får se om ja slänger iväg mitt, har så mycket annat som måste bli klart... *kaffe kaffe kaffe* /Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2012 Alla ska med! 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Helt fantastiskt!! Så många bidrag inlämnade!!! Jag personligen, tror att nivån faktiskt ligger ganska högt generellt. Nyfiken så man dör ju!! Ha ha ha! ...å där sitter Joahime...., med alla bidragen och kan lyssna!!!! Damn!! Skoj detta! /Tha' Cruncha' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Är Joachime klar med sin? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
desvaenger Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Jag har i min enfald trott att jag skulle kunna lyfta min OK mix ett steg till genom att ta bort det sista muddet. Det slutade med att all karaktär är som bortblåst, och allt låter platt. Yey! Att man aldrig lär sig. Blir antagligen att skicka en en äldre bounce där en del automationer och bortklippt läck och annat fortfarande inte är gjort. Bättre att mixen lever.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2012 Är Joachime klar med sin? 😉 Jag kommer inte att delta i tävlingen. Jag skulle gärna velat göra det men det var svårt att kombinera det med rollen som opartisk tävlingsanordnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Blir en kl23:50 leverans för mig tror jag ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Hur skickar man smidigast? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2012 Bidragen sprendas eller liknande. PM'a länk till mig så bekräftar jag när jag laddat hem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Med sprend, ska man skriva sin egen mail då, och så får man en länk som man sedan länkar till dig? Mvh Casper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Med sprend, ska man skriva sin egen mail då, och så får man en länk som man sedan länkar till dig? Mvh Casper Annars har du som sagt var dropbox som är väldigt smidigt och enkelt. Har ju en GB gratis använda där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Inför omröstning kommer varje bidrag normaliseras till ett för materialet passande RMS, gissningsvis någonstans kring -12 dBFS. Det innebär att stenhårt limiterade bidrag antagligen kommer sjunka i RMS medan helt okomprimerade mixar får sig en touch av brickwalllimiter. -12dBFS, vad innebär det i praktiken? Hur mkt är det på masterregeln i Logic? Får se om jag hinner mixa låten och vara med. Men då är det ingen idé att lägga en massa volymkonkande bös på mastern och försöka lägga mig så nära som möjlig -12dBFS, vad nu det innebär? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Jaha kan fortfarande inte använda pm och mailat om det så det skiter sig för mig att vara med. Synd men inget att göra. Hade låten helt klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Lustiga skäl många kommer med. En del skriver att de har så många andra projekt att göra klar så det inte hinner göra sitt bästa medan andra skyller på att man inte kan skicka pm. Är det så svårt att säga "jag får inte till det"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mixopenta Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Jag tycker det är lite läskigt att läsa om alla "galna vetenskapsmänsmetoder", med alla alkemistiska magiska emulerings pluggar för "värme" och "mättnad"... Själv har jag bara dragit i några reglar å ställt nivåer och panorering... Får hoppas man kommer bland de trettio bästa /U Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Ja, sluta sug på tummen... å ha kul istället! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 En topp-30-plats är icke att förakta. Vi är alla vinnare! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FreddeHstd Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 En topp-30-plats är icke att förakta. Vi är alla vinnare! True that! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Det är låtskrivaren som är vinnaren. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Det är låtskrivaren som är vinnaren. 😳 Japp! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.