Jump to content
Annons

Studioforums mixtävling no.1 - Turn this ship around

joachime

Recommended Posts

Annons

då var mitt bidrag skickat, har lite ont om tid så det blev som det blev.

Dela på andra sajter

Jag har i min enfald trott att jag skulle kunna lyfta min OK mix ett steg till genom att ta bort det sista muddet. Det slutade med att all karaktär är som bortblåst, och allt låter platt. Yey! Att man aldrig lär sig. Blir antagligen att skicka en en äldre bounce där en del automationer och bortklippt läck och annat fortfarande inte är gjort. Bättre att mixen lever..

Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Med sprend, ska man skriva sin egen mail då, och så får man en länk som man sedan länkar till dig?

Mvh Casper

Annars har du som sagt var dropbox som är väldigt smidigt och enkelt. Har ju en GB gratis använda där.

Dela på andra sajter

Inför omröstning kommer varje bidrag normaliseras till ett för materialet passande RMS, gissningsvis någonstans kring -12 dBFS. Det innebär att stenhårt limiterade bidrag antagligen kommer sjunka i RMS medan helt okomprimerade mixar får sig en touch av brickwalllimiter.

-12dBFS, vad innebär det i praktiken? Hur mkt är det på masterregeln i Logic? Får se om jag hinner mixa låten och vara med. Men då är det ingen idé att lägga en massa volymkonkande bös på mastern och försöka lägga mig så nära som möjlig -12dBFS, vad nu det innebär?

Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jaha kan fortfarande inte använda pm och mailat om det så det skiter sig för mig att vara med. Synd men inget att göra. Hade låten helt klart.

Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Lustiga skäl många kommer med. En del skriver att de har så många andra projekt att göra klar så det inte hinner göra sitt bästa medan andra skyller på att man inte kan skicka pm.

Är det så svårt att säga "jag får inte till det"?

Dela på andra sajter

Jag tycker det är lite läskigt att läsa om alla "galna vetenskapsmänsmetoder", med alla alkemistiska magiska emulerings pluggar för "värme" och "mättnad"...

Själv har jag bara dragit i några reglar å ställt nivåer och panorering...

Får hoppas man kommer bland de trettio bästa

/U

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.