Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, jag har ett hercules ljudkort 16/12 FW som jag får köpa billigt av brorsan, men jag har hört att det är dåligt i och med att det är kassa drivrutiner till mac som aldrig uppdateras, är detta sant eller kan jag köra på detta lika gärna som något annat? Isåfall nån aning om var det finns drivrutiner som funkar?

Annons
Postat

Ingen aning om hur bra/dåligt det funkar, men drivrutiner finns här: http://ts.hercules.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=2&fid=30&pid=161&cid=1 .

Senast uppdaterat för ett år sedan och ingen driver till Lion, utan bara till Snow Leopard.

När det gäller PC så står det att det inte kommer att släppas några 64-bits drivrutiner - och det säger nog allt om hur mycket energi tillverkaren kommer att lägga på det i framtiden...

Postat

Ok men varför är dom så kassa? för jag har hört det förut också, vad är det som suger med drivrutinerna? eller är det något annat?

Postat

OK. Det var väl taskigt av mig, men det är väl samma svar som gäller när du undrar varför du inte kan mixa nästa platta i hörlurarna du får på flyget. Sämre komponenter, sämre A/D, drivisar...behöver jag fortsätta?

Men det funkar kanske tillräckligt bra för dig?

Världen du är i nu är en materialsport av rang och i stort sett allt är subjektivt. Om du tycker det låter bra, så gör det ju det. För dig. Och då är det allt som räknas.

Frågar du oss som hänger här så kommer du ju få ett svar baserat på vår erfarenhet. Var kortet jag länkade till för dyrt?

Postat

Nej inte alls, men kör ett mbox 2 mini idag, och det är isåfall till trumdagen jag börjar köra ett större ljudkort, det är just eftersom kortet cirkulerar i familjen som jag undrar.

Och det är inte första gången folk säger att kortet är dåligt utan att förklara vad som faktiskt blir dåligt, hehe. "det låter sämre" är inte något som brukar trigga igång mig, inte för att jag inte är tacksam men på en ljudvärld av 20 miljoner "ljudtekniker" så är det alldeles för många som bara är intresserade av tekniken.

Jag sitter i ett ganska kasst obehandlat rum, och jag har svårt att föreställa mig att ljudkortets lyssning skulle vara den sämsta länken i kedjan, inte för att jag är oerfaren men dels håller jag inte alls på med hifimusik och dels har jag hört av samma folk som sagt att hercules var skit att mboxet jag har också är skit, vilket jag inte kan föreställa mig heller. om då digi släpper ett kort så ska det suga?

Postat

Jag har inte så stor erfarenhet av digi, även om jag har en Mbox 1 och den var fin på sin tid. Sen vet jag att folk tyckte att preamparna blev sämre när de slutade samarbetet med Focusrite.

Men om du nu har så kasst rum och kanske ett kasst kort inom familjen du kan få billigt, vad behöver du oss till då? Du har ju redan bestämt dig. Go crazy, bara.

Postat

Jag tyckte jag bara ställde frågor, och jag uppskattar hjälpen, sen tänker jag varken köpa eller använda kortet (står just nu bara o skrotar)

Men eftersom jag har erfarenhet av mycket kassa tips så vill jag förstå varför och hur en produkt är dålig, och det var det enda jag frågade. Såklart måste jag också räkna in ett obehandlat rum i processen.

Så om jag kunde få det här kortet billigt utan problem så varför inte? Det jag mest är orolig för är alla typer av felmeddelanden man kan få när man sitter o mixar. Och jag antar att det är såna typer av problem jag skulle få dras med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.