Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjohej!

Skulle vilja få lite tips på bra vst pluggar som är enkla att ratta och ändå låter ok.

Standardgrejor vi ska inte mixtra för mycket med ljudet.

Typ:

Kompressor

Reverb

EQ

Andra tips?

Annons
Postat

Japp precis. Är det äkta instrument så anänd pluggar som du nämt som finns med, fast kanske i ordningen EQ, Kompressor och Reverb ( i den ordningen) 🙂

Postat (redigerat)

Gå inte över ån efter vatten...

Pluggarna som följer med DAW-programmen låter som regel helt ok. Testa med dem först och lär dig dem. Om du så småningom upplever att du har tömt ut möjligheterna med de medföljande pluggarna och har lärt dig så mycket att du vet vad du behöver, så är det lönt att leta efter andra - inte förr.

Redigerat av Claes
  • Gilla 2
Postat

Gå inte över ån efter vatten...

Pluggarna som följer med DAW-programmen låter som regel helt ok. Testa med dem först och lär dig dem. Om du så småningom upplever att du har tömt ut möjligheterna med de medföljande pluggarna och har lärt dig så mycket att du vet vad du behöver, så är det lönt att leta efter andra - inte förr.

Ok! Jag har tidigare bara spelat in i adobe audition och reverben där har inte varit så kul.

Kompressor och Eq har funkat ok för mig. Nu ska jag försöka hinna lära mig Reaper innan inspelning annars blir det nog adobe igen för jag kan programmet. Men det är just reverb som är mest aktuellt att hitta något bra.

Postat

Ok! Jag har tidigare bara spelat in i adobe audition och reverben där har inte varit så kul.

Kompressor och Eq har funkat ok för mig. Nu ska jag försöka hinna lära mig Reaper innan inspelning annars blir det nog adobe igen för jag kan programmet. Men det är just reverb som är mest aktuellt att hitta något bra.

Hej

Kolla in ez mix från toontrack.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.