Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har precis köpt Cubase 6 Elements och har kommit igång riktigt bra. Men nu har jag fastnat. Jag vill exportera min första låt, men midispåren följer inte med. Jag har förstått att jag först måste göra audiospår av midispåren men hur går det till? I min första låt har jag tre midispår som är kopplade till VST-instrument. Är som sagt nybörjare...

Annons
Postat

Midispåren är bara instruktioner till ett instrument på datorn så det exporterar man aldrig.

Det är Midispår -->(mididata)-->VSTi(synt eller liknande)-->syntens audioutgång-->högtalare

Ska du bara ha en audiofil av det så ligger det under Export och sen väljer du inställningar.

Ska du exportera varje spår till audio så beror det på om du har Instrumentspår eller om du har lagt instrumentet i "racket", du får upp det om du trycker på F11 tror jag. Vet inte hur det med din version men på stora Cubase är det så.

Med instrumentspår så ligger midi i det och det har en egen audioutgång.

Har du synten i racket så är det ett midispår kopplat till det och sen har synten även en ljudutgång som syns såväl i mixern som i sequencern du har uppe normalt sett.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.