therocker Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Men snälla andreas,,, så KAN man inte göra!
KillwithSkill Postat 18 februari 2012 Trådstartare Postat 18 februari 2012 Well... Your browser does not support the HTML5 audio tag 😱 Tja Andreas heter jag... .. KÄFT! 1
Mr Keys Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Bäst musik ikväll har DEFINITIVT varit på kanal sju! Har inte tittat på schlagern, men om inget mirakel skett och schlagerhistoria har skrivits, kan det omöjligt varit bättre musik än det som sänts på sjuan!
Fidden Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 och Ranelid har ju snott sitt sound från Pontiak!
Erik dP Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 (redigerat) Molly´s bidrag var ju en riktig låt där inte texten kändes framskiten. Andreas bidrag kändes som ett sämre plagiat av Simon Rowe. Love Generation hade faktiskt mer text än Prodigy, men kändes som det var mindre. Jag förstår varför Eric Saade inte var med denna gång. Men Kempe kommer trots detta kunna skratta hela vägen till banken trots falsksången. Ranelid - var detta en låt? Kanske med ngn bättre rappare. Parodi på typ... E-type? Redigerat 18 februari 2012 av Erik dP
KillwithSkill Postat 18 februari 2012 Trådstartare Postat 18 februari 2012 "-Glöm inte detta det" sa tokfan Ranelid! Va fan betyder det? "...detta det..." Är det vad folk kallar Ranelidspråk?
antikartellmusikern Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Molly´s bidrag var ju en riktig låt där inte texten kändes framskiten. Andreas bidrag kändes som ett sämre plagiat av Simon Rowe. Love Generation hade faktiskt mer text än Prodigy, men kändes som det var mindre. Jag förstår varför Eric Saade inte var med denna gång. Men Kempe kommer trots detta kunna skratta hela vägen till banken trots falsksången. Ranelid - var detta en låt? Kanske med ngn bättre rappare. Parodi på typ... E-type? http://www.youtube.com/watch?v=g1USAwmq0q4&feature=related
peppemannen Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Man tappar liksom hoppet på svenska folket när Ranelid skickas till final.
slejnard Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Rätt så bra deltävling men Andreas Jonssons låt var alldeles för uppenbart snodd som sagt.
ironman Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 (redigerat) Jag röstade flera gånger på Ranelid. Hoppas han vinner hela skiten 🙂 Redigerat 18 februari 2012 av Henber77
Erik dP Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 (redigerat) http://www.youtube.com/watch?v=g1USAwmq0q4&feature=related ...Jag tänkte snarare på (men jag hittar bara ett klipp. Wonderland letade jag efter som är en favorit från Wildlife. Finns på spotify.): http://www.youtube.com/watch?v=swflvSjBGFU Redigerat 18 februari 2012 av Erik dP
KillwithSkill Postat 18 februari 2012 Trådstartare Postat 18 februari 2012 Detta är bara bra. Låt trollen hålla på med sitt i sin tro att det skulle vara awesome, outstanding osv. Vi är trotts allt procentuellt störst i världen på musik. Vi vet vad vi går för. Att sen skithögen och idioten missbrukar sin maktställning och plockar skit till sin klubb gör ingen skillnad! Låt Sverige framstå som pajjaser, indirekt Björkman!
KillwithSkill Postat 18 februari 2012 Trådstartare Postat 18 februari 2012 (redigerat) Äh! Nu skiter vi i detta! Lite humor på sin plats: http://youtu.be/NMS2VnDveP8 Redigerat 18 februari 2012 av KillwithSkill
ironman Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Jag tror Ranelid vinner hela möget, svenska folket har fått nog av detta spektakel. Tex Musik som släpps här via studio forum håller mycket högre klass än mycket av det melodifeativalen har haft att erbjuda i år. Björkman och hans entourage måste bort, förnyelse skulle varit på sin plats.
Wernborg Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Det är inte en musiktävling i första hand, det är tv-underhållning. Det sticker inte Björkman under stolen med heller. Det kommer aldrig bli rättvist eller de bästa låtarna. Det är inte det det går ut på. Programmet drar in massor med flis och drar miljonpublik varje vecka. Björkman lär få behålla jobbet. 1
BluesBoy Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 KWS, vilken låt hade du klippt ihop med plagiatmästarens?
Wernborg Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 KWS, vilken låt hade du klippt ihop med plagiatmästarens? Beautiful ones av Suede. http://open.spotify.com/track/0RxWeRjUUQqGUxOYn5gniE
KillwithSkill Postat 18 februari 2012 Trådstartare Postat 18 februari 2012 KWS, vilken låt hade du klippt ihop med plagiatmästarens? Suade - The Beautiful Ones
BluesBoy Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Ah, ok. Tack. Följde länken och läste om plagiatanklagelsen men lyssnade aldrig på låten. Svårt att komma mycket närmare ett plagiat....men han är duktig på att alltid vara "nära". 😉
antikartellmusikern Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Suade - The Beautiful Ones http://www.youtube.com/watch?v=xqovGKdgAXY Usch den är ju nästan en kopia rakt över i melodi och rpm
SadamJR Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Att Ranelid går till final måste väl va ett tecken på att ganska många inte tar detta på allvar längre, och att konkurrensen var usel naurligtvis.
Valle Postat 19 februari 2012 Postat 19 februari 2012 Melodifestivalen (ESC) dog 1997! He he... först skrev jag 1977, vilket kanske var lite freudianskt. För just det året var nog den omgång då Sverige klantade sig mest någonsin – Forbes och deras bidrag "Beatles". Som tur var räddade Skifs anseendet året därpå, och de sista åren på sjuttiotalet blev Melodifestivalens genom tiderna bästa omgångar, låtkvalitativt sett. Tycker Valle, alltså.
Hemmpe Postat 19 februari 2012 Postat 19 februari 2012 Det va Abba ,det som kom efter va bara skit .. så är det tjipp
Wonko Postat 19 februari 2012 Postat 19 februari 2012 Jag måste nog vara i minoritet, för jag tyckte att åtminstone tre av bidragen var bra. Visst är det inte musik jag skulle välja att lyssna på, men jag kunde tycka att det var trevligt att lyssna på iallafall. Att hälften av bidragen är rätt färglösa får ju vara, men så tycker jag att det är i alla musiktävlingar, från melodifestivalen till Live-karusellen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.