Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om vi sedan återgår till kvällens spektakel, så var det bara Munter som var bra - men det berodde inte på låten, utan på hans röst.

Låtarna var det ungefär jämnt skägg mellan, så för mig var det ganska likgiltigt vilken som än hade gått vidare. Variation mellan menlöst, slätstruket, tröttsamt och pinsamt, är min sammanfattning av deltävling 2...

Sedan ska vi inte snacka om snack-mellanakten, som även denna gång var tråkigare än att titta på när färg torkar.

Annons
Postat (redigerat)

Ja, den var bra. Har för mig att det var någon som är med här i forumet som hade varit med och skrivit låten också. För ovanlighetens skull var det dessutom en bra sångare. 🙂

Chris Snyder.... Eller NEJ chris var den som proddade

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Om vi sedan återgår till kvällens spektakel, så var det bara Munter som var bra - men det berodde inte på låten, utan på hans röst.

Jag tycker att låten var bättre än hans fjortisröst!

Och sen då överlag, varför i helvete måste han se ut som en trasa, kommunist och gubbimage? Killen är knappt 18!

Och munspel? Släng skiten åt helvete! Ställ dit en statist som "spelar skiten" ist!

Postat (redigerat)

Ja, den var bra. Har för mig att det var någon som är med här i forumet som hade varit med och skrivit låten också. För ovanlighetens skull var det dessutom en bra sångare. 🙂

Sångaren har en grym röst 🙂

Kvällens deltävling var inte så bra. Några snygga brudar var det i allafall 🙂 Men å andra sidan bevisar detta att det inte kan vara så svårt att komma med i festivalen. Många låtar som släppts här på forumet är mycket bättre än detta man hörde ikväll. Så jag tycker faktiskt fler här borde skicka in bidrag nästa år.

Redigerat av Henber77
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Sjuk, trött och var tvungen att tvätta ikväll att jag inte orkade göra nåt vettigt och glodde på skiten. Fan jag slösade bort 1½ halvtimme som jag inte kan få igen. Vilket skit!!!Totalt meningslösa intetsägande låtar. Det är så dåligt alltihopa att det är skrattretande. Usla programledare, fjantandet med att hoppa runt som pellejönsar inför publiken innan de går upp scenen. Pausunderhållning så dålig att man längtar tillbaka till 80-talets "veckans pausfågel" mellan programmen i SVT. Helena Bergström som plågar med sitt skit som är lika rolig, eller t om än mindre rolig än analklådan jag hade en gång på 80-talet. 😏 Kan det bli sämre teve än så här? Snillen spekulerar var t om roligare än det här.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Blir väl tvungen att kolla. Vill se Björn Ranelid.

Får hans ego plats i lokalen?

Postat

Munter var väl OK. Jag antar att hans bidrag egentligen var lika tråkigt som de övrigas, men jag hade inte hunnit bli uttråkad vid första bidraget. Nån tjejj sjöng ett bidrag som kändes långt mer än 3 minuter, inget bra betyg. Jag hade textningen på, som vanligt, för att kunna snappa upp mer av lyriken, men förlorade koncentrationen när även texten ofta kändes rätt innehållslös.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Lyssnade på alla låtarna som skall vara med imorgon , hur lyckas han Björkman

att bjuda in sån skit, och köra över alla oss andra låtskrivare som kan skriva schlagers

Jaha får höra då vad du har skrivit då?

Postat

Sjuk, trött och var tvungen att tvätta ikväll att jag inte orkade göra nåt vettigt och glodde på skiten. Fan jag slösade bort 1½ halvtimme som jag inte kan få igen. Vilket skit!!!Totalt meningslösa intetsägande låtar. Det är så dåligt alltihopa att det är skrattretande. Usla programledare, fjantandet med att hoppa runt som pellejönsar inför publiken innan de går upp scenen. Pausunderhållning så dålig att man längtar tillbaka till 80-talets "veckans pausfågel" mellan programmen i SVT. Helena Bergström som plågar med sitt skit som är lika rolig, eller t om än mindre rolig än analklådan jag hade en gång på 80-talet. 😏 Kan det bli sämre teve än så här? Snillen spekulerar var t om roligare än det här.

Fantastiskt korrekt beskrivning. Det kan inte vara annat än korrumption som styr vilka idiotlåtar och värdelösa artister som är med. Jag har vid några tillfällen nu tittat på repriser av det gamla usla underhållningsprogrammet "Partaj". Mycket bättre än den här mimarskiten.

Postat

Skit å skit, allt är ju subjektivt, enligt min mening har det blivit sån tuggummikänsla över låtarna, man hinner tröttna på låten innan sista refrängen är slut, texterna är för uppenbara och målet är att lyssnaren inte ens ska behöva känna efter för att ta till sig melodin. Eller så är det jag som inte förstår grejen alls.

Postat

Jäpp. Det är märkligt att han inte har drabbats av malignt melanom.

...Enligt förhandssnacket verkar ju hela hans uppenbarelse betraktas som ett malignt melanom. Jag har däremot inte provocerats av honom, om han nu anses vara provocerande.

Postat (redigerat)

...Enligt förhandssnacket verkar ju hela hans uppenbarelse betraktas som ett malignt melanom. Jag har däremot inte provocerats av honom, om han nu anses vara provocerande.

Han är ju oxå en av sveriges mest framgångsrika författare, om han får säga det själv. Låten tror jag inte så mycket på nu när jag har hört den.

Redigerat av SadamJR
Postat (redigerat)

Det är en skam för allt vad musik heter att presentera en sådan här skit för svenska folket

Vad har Björkman för verklighetsuppfattning egentligen ? Nästan gång kanske man får nånpolitiker som Junholt att ställa upp och sjunga om den magiska övernattning slägenheten mitt i stockholms mingel i hårda läderkläder.

Björkman har totalt förstört allt vad schlager heter han borde skämmas men vi får hoppas att det kommer en ny dag då han vaknar upp ifrån alla smekningar från dom värsta alstrerna som nu fått smyga sig in igenom hans bakdörr som nu blivit en framdörr, har han ingen kvaliteskänsla alls eller vad tycker cheferna på SVT egentligen eller har alla blivit som Hamling-tondöv, ja dom bara hänger väl bara med så länge deras lönekonto växer in i deras hjärtan.

Till de som förespråkar censur vad som händer bakom Björkmans dörrar säger ja att den som tror på sanningen inte behöver vara rädd för en öppen debatt

Men för dom som inte tål en öppen debatt,eller aldrig har gjort, har nu stängt dörren så inga kritiker längre behöver fundera över vad dom har på sina räkmackor.

Ja blir inte allt då som en diktatorisk musikmarknad även om inte folket vill ha dess agenda ?

Förr var schlagern kul att höra men idag är den ful som ett kastrerat öra

Myglet är som ett girigt monsters som växt fram i vårt samhälle som förseglar våra hjärtan så vi inte känner sanningens sötma tillslut men som kunde blivit vårt öppna sigill om inte pengarna fått spola bort all solidaritet och medkänsla för alla stackars låtskrivare som skriver med sitt hjärta och blod så hela huset gråter ibland

Vi kunde höjt kvaliten men så länge många lider av att vilja få det att låta som att man är inne på en fritidsgård till en ljusorgel från Justikit , jag hade de på mitt pojkrum + en rejäl gul saftblandare, ja det slutade olyckligt med att en granne ringde till brandkåren och trodde att det brann i mitt rum saftblandaren kanske gjorde sken av att Nordman hälsade på, men undra vem som hälsat på i melodi

festivalen idag

Men jag skaffade aldrig nån rökmaskin som tur va

Redigerat av antikartellmusikern
Die Hard (oregistrerad)
Postat

aintikartellmusikern du har gnällt om det här spektaklet varje år nu i flera år. Enda trådar du deltar i. Skaffa dig ett liv och sluta gnäll varför du inte får vara med. Kan aldrig minnas att du ens svarat på varför du tycker det är så viktigt delta. Som om ens musik hängde på det.Om du hade nåt att komma med hade du skitit i det här och släppt musik ändå.

Postat

aintikartellmusikern du har gnällt om det här spektaklet varje år nu i flera år. Enda trådar du deltar i. Skaffa dig ett liv och sluta gnäll varför du inte får vara med. Kan aldrig minnas att du ens svarat på varför du tycker det är så viktigt delta. Som om ens musik hängde på det.Om du hade nåt att komma med hade du skitit i det här och släppt musik ändå.

Menar du att han uppnått 714 inlägg genom att skriva enbart om festivalen? Häpnadsväckande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.