Die Hard (oregistrerad) Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 (redigerat) Börjar det inte bli dags att avskaffa Andra chansen snart? Ingen låt därifrån har vunnit uttagningen, Den där operasångerskan gjorde väl det? Redigerat 26 februari 2012 av Die Hard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Kan det vara så att svenskar är något av det mest korkade folkslaget i världen. Nä den platsen är ohotad av amerikanerna. Däremot är svenskarna ohotad etta som det mest gnälliga folket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Den där operasångerskan gjorde väl det? Nej. Källa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Svårt att hitta info om hur många deltävlingar det är? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Nä den platsen är ohotad av amerikanerna. Däremot är svenskarna ohotad etta som det mest gnälliga folket. Ja jag skulle skrivit gnälligaste, får editera det. Vart man än går så är det gnäll om allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Nä den platsen är ohotad av amerikanerna. Däremot är svenskarna ohotad etta som det mest gnälliga folket. Äh, detta ständiga fisförnämsneglande på amerikanarna. Vi blir ändå aldrig nöjda... Amerikanarna var de första som vågade/lyckades införa den moderna demokratin som sedan alla tyckte var så ballt och ville ta efter. Vi älskar deras musik, bilar, mat, städer, patriotiska ådra och fan vet allt. Men fan "vad dumma di e, di jevvla amerikaborna". Hellre "dum" och självständig än naiv och superdubbelmoralist. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ACody Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 måste alla pudelrockar band se ut just som pudelrockare, det blev löjligt på slutet av 80-talet o nu känns det bara wannabe, e fan inte kläderna som gör musiken. Dynazty har inget med pudelrock att göra. Bara ett gäng wannabes.. En grej som alla denna typ av band gör samma misstag på är att ser förbannade ut på scenen. Förstår inte varför man ska se arg ut på scen, när det är det bästa som finns. För övrigt så sjöng sångaren väldigt väldigt väldigt dåligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Varför hade Miskovsky en gitarr på scenen? Jag hör inte ens någon gitarr i den låten! (Bra låt, dock!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 26 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2012 Varför hade Miskovsky en gitarr på scenen? Jag hör inte ens någon gitarr i den låten! (Bra låt, dock!) rekvisita... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 rekvisita... Då kunde hon väl haft en säckpipa istället? Jag hörde inte någon sån i låten heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 26 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2012 (redigerat) Då kunde hon väl haft en säckpipa istället? Jag hörde inte någon sån i låten heller. Ja jag skiter i vad hon hade. Det kunde stå ett jetplan på scenen. Den var inte kopplad iallafall. Och vet du vad, det är singback. Det finns ingen orkesterdike! Redigerat 26 februari 2012 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Ja jag skiter i vad hon hade. Det kunde stå ett jetplan på scenen. Den var inte kopplad iallafall. Och vet du vad, det är singback. Det finns ingen orkesterdike! Tänka sig, till och med jag visste att det inte finns något orkesterdike längre. Det är bara Robert Wells som saknar det. På den tiden de hade en orkester lät kompet alltid som ett begravningståg från 70-talet som vält omkull. I dag svänger det åtminstone lite. Lyckligtvis hade hon åtminstone ingen autoharpa, de låter skit vare sig de är ikopplade eller inte! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
antikartellmusikern Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Det tror jag knappast. Mycket av allt hullabaloo runtom Melodifestivalen är sponsring, från alltifrån livsmedelsbutiker till skivbolag. Been there, done that, bought the t-shirt. SVT betalar nog notan i slut-ändan , det har nog Björkman sett till också att dessa privata gynnande bolag varje år får så mycket som möjligt för att dom är så snälla att ställa dom bästa låtskrivarna vi har i landet till sveriges och folkets förfogande , jag dom är mycket generösa att ställa upp såhär varje år Dom hade ju lagt 1 miljon nästan på Perrellis nummer , men ändå gick dom pengarna upp i rök också , så man kan undra vad hela detta kalas kostar ? Sen samma låtskrivare år efter år , ja bästa vi har i landet säger Bert 😆 Musiken var inte så trovärdig igår heller vad finns dom riktiga schlagerna idag om man ändå skall betala L & M för att äga festivalen även om inte SVT får gynna PRIVATA intressen såhär enligt regelboken så kan man väl begära mer för 100 miljoner som säkerligen det här kalaset kostar i slut-ändan Samma gäng i år som igenom bakdörren förra året , ser ingen en röd tråd vad som försekommit dom andra åren nu 😱 MEN SVT HAR BLÅ NEKAT eftersom dom har svårt att se den blå himlen nu eftersom inget skrivs längre från sådana höjder utan från pengars talande intressen som vill roffa åt sej mer och mer , när dom väl har fått smaka på den första pralinen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Amerikanarna var de första som vågade/lyckades införa den moderna demokratin som sedan alla tyckte var så ballt och ville ta efter. Nix. Island var först. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 (redigerat) Lika festligt varje år med melodifestivaltrådarna. Varje år hörs föraktande fnysningar från sina håll. Men de flesta tunga melodifestival-föraktarna på studioforum hänger gärna och mycket i dom här trådarna, deltar och följer med i vad som händer. Och dom kör inte ens hatkampanjer. Så är det väl typ varje år? Människan är komplex 🙂 Redigerat 26 februari 2012 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Lika festligt varje år med melodifestivaltrådarna. Varje år hörs föraktande fnysningar från sina håll. Men de flesta tunga melodifestival-föraktarna på studioforum hänger gärna och mycket i dom här trådarna, deltar och följer med i vad som händer. Och dom kör inte ens hatkampanjer. Så är det väl typ varje år? Människan är komplex 🙂 Fast i det här fallet är det nog snarare komplex det handlar om. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 (redigerat) Fast i det här fallet är det nog snarare komplex det handlar om. Eller Komplott, fan vet, växlar snabbt Redigerat 26 februari 2012 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Nix. Island var först. Island blev inte självständigt förrän 1944, så jag tror inte riktigt att det stämmer. Valle har nog faktiskt rätt. Europa var väldigt intresserat av USA:s statsskick och tog till stora delar efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
antikartellmusikern Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 (redigerat) http://www.mynewsdes...-statoil-110817 Finns det några skivor kvar ? den släpptes igår kl 21:31 Statoil har tydligen ensamrätt att sälja den dom 5 första dagarna men jag har ingen statoil mack i närheten bara Shell Redigerat 26 februari 2012 av antikartellmusikern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 SVT betalar nog notan i slut-ändanSå det är eftersom SVT betalar hela kalaset som CD-utgåvan börjar att säljas på exklusivt på Statoil? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elias Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Jag tyckte nästan att Dannys bidrag igår kändes som en mashup på lite olika elektroniska dansmusik-hits. Väldigt mycket som man kände igen. Några exempel: Första hooken är ju nästintill identisk med " " refrängen.Versen känns väldigt snarlik " "Refrängen hade ju det där typiska "Avicii-pianot", och uppbyggnaden för andra refrängen har ju ännu en Avicii-signatur med puk-slagen som pitchas uppåt. Båda kan höras i Och självklart passar man på att blanda in lite Dubstep á la Skrillex i sticket på låten. Tycker nästan det är lite väl uppenbara likheter man hör, eller är jag helt ute och cyklar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Jag tycker bara att Dannys låt var dålig, så för mig kvittar det egentligen vilka den liknar... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 februari 2012 Dela Postat 26 februari 2012 Jag tycker bara att Dannys låt var dålig, så för mig kvittar det egentligen vilka den liknar... 😉 Ja man vet innan han ens går upp på scenen att det är en dålig låt och att han kommer gå till final. Det är mest småtjejer och kvinnor överhuvudtaget som gillar han. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Nu ska Ranelid hoppa av festivalen. Han skriver varför i ett brev här: http://www.expressen.se/noje/ranelids-oppna-brev-jag-drar-mig-undan/ GW Persons krönika som han hänvisar till finns här: http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-en-valsignad-vecka/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 (redigerat) Nu ska Ranelid hoppa av festivalen. Han skriver varför i ett brev här: http://www.expressen.se/noje/ranelids-oppna-brev-jag-drar-mig-undan/ GW Persons krönika som han hänvisar till finns här: http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-en-valsignad-vecka/ Ja vad ska man säga, han får utstå en hel del. Leif gw har kanske börjat med lsd på senare dar. Om han tyckte björn var klädd i dame edna kläder och bar fet guldkedja Hat och mobbing förenar och ger samhörighet. Jag tror inte han hoppar av, detta är väldigt smart gjort och jag är övertygad om att han vinner hela skiten nu. Redigerat 29 februari 2012 av Henber77 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
antikartellmusikern Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Om Ranelid backar ur melodifestivalen , vilken låt kommer då med istället ? Ja tycker Perrelli skall få den chansen då eftersom dom satsat så mycket pengar på hennes tv-skärm eller vad tycker någon annan ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Om Ranelid backar ur melodifestivalen , vilken låt kommer då med istället ?Inget annat. Det blir samma låt, men någon annan får ta Ranelids parti vid sidan av Sara Li. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Inget annat. Det blir samma låt, men någon annan får ta Ranelids parti vid sidan av Sara Li. GW? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Finns ingen gräns på den mannens egoism. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jetblack Postat 29 februari 2012 Dela Postat 29 februari 2012 Om Ranelid backar ur melodifestivalen , vilken låt kommer då med istället ? Ja tycker Perrelli skall få den chansen då eftersom dom satsat så mycket pengar på hennes tv-skärm eller vad tycker någon annan ? Rimligtvis borde det vara den låt som fått flest röster av dem som inte redan är i finalen? Jag bara utgår ifrån att de har en plan för ifall det skulle hända. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.