Amis Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Vem tvingar dig? Min tjej. Jag hade föreställt mig att hon skulle gå med en kompis. Men än är inte allt hopp ute, hon känner sig lite krasslig så Blocket börjar bli ett alternativ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
antikartellmusikern Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 (redigerat) Det är en skam för allt vad musik heter att presentera en sådan här skit för svenska folket Vad har Björkman för verklighetsuppfattning egentligen ? Nästan gång kanske man får nån politiker som Junholt att ställa upp och sjunga om den magiska övernattnings lägenheten mitt i stockholms mingel i hårda läderkläder. Björkman har totalt förstört allt vad schlager heter han borde skämmas men vi får hoppas att det kommer en ny dag då han vaknar upp ifrån alla smekningar från dom värsta alstrerna som nu fått smyga sig in igenom hans bakdörr som nu blivit en framdörr, har han ingen kvaliteskänsla alls eller vad tycker cheferna på SVT egentligen eller har alla blivit som Hamling-tondöv, ja dom hänger väl med bara så länge deras lönekonto växer in i deras hjärtan. Men för dom som inte tål en öppen debatt,eller aldrig har gjort, har nu stängt dörren så inga kritiker längre behöver fundera över vad dom har på sina räkmackor. Förr var schlagern kul att höra men idag är den ful som ett kastrerat öra Myglet är som ett girigt monsters som växt fram i vårt samhälle som förseglar våra hjärtan så vi inte känner sanningens sötma tillslut men som kunde blivit vårt öppna sigill om inte pengarna fått spola bort all solidaritet och medkänsla för alla stackars låtskrivare som skriver med sitt hjärta och blod så hela huset gråter ibland Vi kunde höjt kvaliten men så länge många lider av att vilja få det att låta som att man är inne på en fritidsgård till en ljusorgel från Justikit , jag hade de på mitt pojkrum + en rejäl gul saftblandare, ja det slutade olyckligt med att en granne ringde till brandkåren och trodde att det brann i mitt rum saftblandaren kanske gjorde sken av att Nordman hälsade på, men undra vem som hälsat på i melodi festivalen idag Men jag skaffade aldrig nån rökmaskin som tur va Molly:s låt var inte så tokig även om det lät som man kört in 5 låtar av Whitney i ett Whitney in th box prg Det tråkiga med melodifestivalen idag, är dom inte ens inte verkar sjunga själva , utan i slutet när dom säger tack i en torr mikrofon, allt är ju inspelat för att släppas på statoil so soon as possible Redigerat 23 februari 2012 av antikartellmusikern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Monolog? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
antikartellmusikern Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Monolog? nej , en Mollylog in the box Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Ranelid var värsta lågvattenmärket alla kategorier hittills. Kom tillbaks Forbes - allt är förlåtet! 😳 Molly Sandén var en av de få som var lyssningsbara och hon sjunger bra, medan Andreas Johnsson körde samma låt som han har haft med alla andra gånger han har ställt upp i spektaklet. Love generation var ganska ok och hade förtjänat ett bättre öde i detta urkassa startfält. Kommer inte ihåg så mycket annat, mer än att det kändes väldigt konstigt med tjejen som var körsångerska, men hade en låt där hon behövde sjunga mycket lägre än hon klarade av. När man inte klarar av att sjunga hela omfånget som krävs i ursprungsidén, så gör man väl om melodin så att den passar den som sjunger, eller...? Förvirrad... 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Det verkar som hela sverige blev trollat igår haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Ranelid var värsta lågvattenmärket alla kategorier hittills. Kom tillbaks Forbes - allt är förlåtet! 😳 Molly Sandén var en av de få som var lyssningsbara och hon sjunger bra, medan Andreas Johnsson körde samma låt som han har haft med alla andra gånger han har ställt upp i spektaklet. Love generation var ganska ok och hade förtjänat ett bättre öde i detta urkassa startfält. Kommer inte ihåg så mycket annat, mer än att det kändes väldigt konstigt med tjejen som var körsångerska, men hade en låt där hon behövde sjunga mycket lägre än hon klarade av. När man inte klarar av att sjunga hela omfånget som krävs i ursprungsidén, så gör man väl om melodin så att den passar den som sjunger, eller...? Förvirrad... 🤪 Det lät inte bra den sången hon körde. Tyckte även att hon den blonde i love generation sjöng lite suspekt i vissa partier. Förra deltävlingen var det också någon som sjöng falskt. Och detta är sveriges största musiktävling, då tycker jag att man kan begära mer av dom medverkande. Men detta kanske är det bästa låtskrivareliten i sverige presterar just nu för tiden. Det är ungefär som att titta på os i friidrott så tar dom upp en åskådare och bjuder in honom eller henne till hundra meters finalen, så utklassar denna åskådare hela startfältet. Och detta trots att åskådaren endast har detta som hobby om man jämför med atleterna som jobbar med detta på heltid... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Det var många som sjöng dåligt. Lät i några fall som om sångerna inte var skrivna för deras register. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Det var många som sjöng dåligt. Lät i några fall som om sångerna inte var skrivna för deras register. Ja, den där balladen med pianotjejen gick för lågt i de låga partierna och för högt i de höga. Hon borde kanske tänka lite mer E-type. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Ska vi prata falsksång så de där'inga pojkbandsgruppen var ju bedrövliga haha. Allt var ju typ surt. Även Molly Sanden var rätt sur i verserna, refrängerna var ju fina. Love Generation var ju också rätt sura, speciellt den blonda. Väldigt få som sjunger bra tyvärr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 även där har loreen varit bäst hittills. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Då allt Björn Ranelid gör är helt rätt, så föreslår jag att vi utropar honom till kung. Sittande idiot kickas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Ska vi prata falsksång så de där'inga pojkbandsgruppen var ju bedrövliga haha. Allt var ju typ surt. Haha ja dom var nog bland det sämsta jag hört i ett sådant stort sammanhang 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 19 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 19 februari 2012 Molly=Kameltå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
antikartellmusikern Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Jag tror dom var sura redan i studion efter alla räkmackor , för jag tror det mesta redan är inspelat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Ska vi prata falsksång så de där'inga pojkbandsgruppen var ju bedrövliga haha. Allt var ju typ surt. De kan ju inte ha blivit utplockade för sina utseenden heller. Besynnerligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 19 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 19 februari 2012 (redigerat) http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article14398347.ab Redigerat 19 februari 2012 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 De kan ju inte ha blivit utplockade för sina utseenden heller. Besynnerligt. Haha nej inte direkt. Jäkla konstigt?? Var det inte de som var med i bingolottos uppesittarkväll och sög lika mycket där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Haha nej inte direkt. Jäkla konstigt?? Var det inte de som var med i bingolottos uppesittarkväll och sög lika mycket där? Häftig karriär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 . Läste detta i aftonbladet som du länkade till. – Andreas Johnsson blev så förbannad att han pekade fuck you finger mot kamerorna!!?? What Jag missade detta, men stämmer detta så är han En idiot. Årets melodifestival är ett lågvattenmärke utan dess like. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 19 februari 2012 Trådstartare Dela Postat 19 februari 2012 "Själv snor han en ny låt varje år som redan finns och imiterar Bono. Det här året var det Beautiful lie(sic) med Suede. Välkommen till ”Sikta mot stjärnorna”." Suveränt där Laila Bagge! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 (redigerat) Mollys låt var den enda som var bra i kväll. Björn Ranelid vilken jävla skräll, jävligt konstig låt också och förbannat dålig. Så det var Suede, kom inte på vilket band det var men kändes väldigt bekant. Redigerat 19 februari 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Expressen undrar idag. Hur många getingar vill du ge Björn Ranelid och Sara Li's Mirakel. Och i skrivande stund har 55795 personer svarat på frågan. Och 73% har gett den 5 getingar haha 🙂 och 22% 1 geting. http://www.expressen.se/nyheter/bjorn-ranelid-vidare-till-finalen-i-globen/ 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Är fan galet 73% Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Är fan galet 73% Hehe ja man kan inte annat än att skratta. När han vann blev hashtagen för Björn Ranelid världens mest twittrade. Och då får man tänka på att whitney houston begravdes i usa samtidigt. Och jag personligen tyckte det var längesedan man såg en sådan aktivitet på facebook som det var om just Björn Ranelid och hans låt. Undra om Det kan gå hela vägen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 (redigerat) Hehe ja man kan inte annat än att skratta. När han vann blev hashtagen för Björn Ranelid världens mest twittrade. Och då får man tänka på att whitney houston begravdes i usa samtidigt. Och jag personligen tyckte det var längesedan man såg en sådan aktivitet på facebook som det var om just Björn Ranelid och hans låt. Undra om Det kan gå hela vägen Visste inte att han var så poppis. Undra om Det kan gå hela vägen Det tror inte alls. Redigerat 19 februari 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Undrar om Ranelid tänker översätta texten till engelska om han går till europafinal? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Undrar om Ranelid tänker översätta texten till engelska om han går till europafinal? Han får göra det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Undrar om Ranelid tänker översätta texten till engelska om han går till europafinal? Med hans ego, så utgår han garanterat från att hela världen kommer att lära sig svenska för hans skull tills dess, så att de kan förstå den "fantastiska" texten... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
antikartellmusikern Postat 19 februari 2012 Dela Postat 19 februari 2012 Undrar om Ranelid tänker översätta texten till engelska om han går till europafinal? Jag tror det blir till finska ................. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.