Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2012


KillwithSkill

Recommended Posts

http://svt.se/melodi..._pa_alla_bidrag

1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"

2. Abalone Dots – "På väg"

3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."

4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"

5. Dead by April – "Mystery"

6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"

7. Thorsten Flinck & Rev... – "Jag reser mig igen"

8. Loreen – "Euphoria"

Om man känner svenska folket rätt så blir det Afrodite och Flink som går vidare...

Sen beror det väl på om proggråttorna explorerkrökande fimpkommunisterna kollar eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har man aptråkigt i livet kanske man kollar pisset, i mitt fall nej dvs vägra ägna tid åt detta fördummande nonsens, dessutom trodde jag du var en rocker???

Jo förvisso... 🙂 men utbudet runt kl åtta ikväll på tv är ju...

SVT2 - Friskytten, Romantisk opera från 1821 av Carl Maria von Weber.

Tv3 - The benchwarmers, Amerikansk komedi från 2006 med Dennis Dugan.

Tv4 - Gladiatorerna, Svensk underhållningsserie från 2012.

Kanal 5 - America's funniest home videos, Amerikansk underhållningsserie från 2010

Tv6 - Family guy, Amerikansk animerad serie från 2001

Sjuan - A mighty heart, Amerikanskt drama från 2007 med Michael Winterbottom

Tv8 - Morden i Midsomer, Brittisk kriminalserie från 1998

Kanal 9 - Kommissarie Gently, Brittisk kriminalserie från 2009.

TV10 - Andra världskrigets hemliga krig, Brittisk dokumentärserie.

TV11 - Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show, Svenskt underhållningsprogram från 2009

Kanske en back sprit och hänga här å ljuga kanske ger större utdelning 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Retromannen (oregistrerad)

har nog aldrig missat en avsnitt av MELLO! Ofta ganska kassa låtar men kul program iallafall. Hoppas mycket på afro-dite (alltså att de har en bra, snabb låt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag liten förståelse för att någon slösar bort sin tid på detta skräp!

...Men jag tittar i alla fall. Kanske för att alla andra gör det oavsett vad man tycker. Det blir lite gemenskap att tycka till om ngt vid fikabordet på jobbet. ...Om jag tänker efter så är jag nog den som brukar injicera...initiera (menar jag) dessa diskussioner där. Jag är nog en äkta mello-junkie i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag liten förståelse för att någon slösar bort sin tid på detta skräp!

...Men jag tittar i alla fall. Kanske för att alla andra gör det oavsett vad man tycker. Det blir lite gemenskap att tycka till om ngt vid fikabordet på jobbet. ...Om jag tänker efter så är jag nog den som brukar injicera...initiera (menar jag) dessa diskussioner där. Jag är nog en äkta mello-junkie i alla fall.

Fattar då inte vad du gnäller om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missar aldrig melodifestivalen - även om det är mest inavel i leden och även om diktatorn C.B. själv bestämmer vilka av de 100 låtarna från förlagen som ska komma med i finalerna, enligt vad HAN anser är "bra TV", medan han skiter i vad som skulle kunna ha en chans att vinna (varför vara med i en tävling om man inte ens vill försöka vinna...?).

Nåja - efter detta standardgnäll, så är det ju trots allt kul att se spektaklet. Ibland får man ett gott skratt - och ibland finns det rentav ett par låtar som är riktigt lyssningsbara, så helt bortkastat är det inte trots allt... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skall se spektaklet med mina barn. Vad gör man inte för sina barn 🙂

För er som inte vill titta på själva sändningen i kväll, så kan ni lyssna på alla låtarna i sin helhet redan nu på denna sidan

http://svt.se/melodi..._kvallens_latar

Ha en trevlig dag allihopa

mvh

edit:så

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Loreen kom välförtjänt till final, men Afrodite, som hade den enda andra låten som inte var totalt bottenskrap, försvann. Visserligen var det väl i princip samma låt som de hade förra gången de var med, men fortfarande typ 20ggr mer lyssningsbar än övriga låtar, som antingen bara var trista eller helkasst skräp som borde ha ratats innan de ens spelades in på demostadiet...

Programledarna var dessutom tråkigare än att titta på när färg torkar. Jag hatade verkligen deras dåliga sätt att framföra regisserade trista skämt. Inte ett uns av spontanitet hos någon av dem, utan det verkade nästan som om någon hade tvingat dit dem när det egentligen hellre hade velat vara hemma och titta på AFV eller något... Varför behövs det förresten 3 programledare för något som är så enkelt att presentera? Pinsamt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh! Jag målade fan på väggen och tänkte att det skulle bli ett jävla kackel av tjejerna. Men när dom körde igång så var det svinbra. Gillade hon Gina.

Inget dravvel eller svammel. Sakligt och sen kan man tycka vad man vill om humorn. Några goa poänger var det allt.

Gött att "det självklara" for åt helvete! Afrodite, Marie Serneholt med sin The Boy Does Nothing - kopia av Alesha Dixon. Och Moniker som är nog den senaste one-hit-wonders som tog för givet att moll-låtar skulle funka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Va? Sjunger Loreen sådär bra? Har dom börjat med tonhöjdskorrigering live, eller är det bara ruskigt mycket sång i backingtracket? 😮 förstår ingenting, förra året sjöng hon ju ungefär lika falskt som de flesta andra... vad jag minns iaf..

Redigerat av Dag
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det går inte hem. Här måste man använda smilfinkar, annars riskerar man att attackeras av figurer som har mer attityd än personlighet.

😆 Sa du det där framför spegeln? Verkligen rätt person att yttra sig som inte gör något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Sist.. det har dom gjort sen 2001

För att förtydliga en aning: Jag är väldigt medveten om att de gjort detta ett bra tag, men i år upplevde jag att det var mer dubbar och svagare (volymmässigt) live-lead än någonsin.

Link to comment
Dela på andra sajter

en Banan i tv haha! sen en vampyr Va hette han Flink hade han Läppstifft eller haha? Såpa Zappade lite ,, Nee ingen höjdare Låg stämning tyckte till och med min Mor ..Ukrina vinner väll allt vi är körda i botten ..Roligare att lyssna på forumets egna Bidrag i ACDC Tex .. Kostar bara en jäkla amssa skit pengar bortkastad tid med CB i spettsen ..nä detta va sissta gången för mig .. Fast jag Zappa .

Link to comment
Dela på andra sajter

Va? Sjunger Loreen sådär bra? Har dom börjat med tonhöjdskorrigering live, eller är det bara ruskigt mycket sång i backingtracket? 😮 förstår ingenting, förra året sjöng hon ju ungefär lika falskt som de flesta andra... vad jag minns iaf..

Hon sjöng vad jag minns lika bra förra året, fast då var det inte en lika catchy låt och inte i närheten av samma fantastiska scenframträdande.

och för att uppfriska mitt eget och andras minne, ett klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=OfRg-w4LC2k

hon borde vunnit då också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt med ett leende under "Banan"-uppträdandet. Förmodligen kommer detta bli en plåga. Men jag tyckte ändå detta, programledarnas och Soundtracks uppträdande var bäst, vilket kanske säger lite om vad jag tycker om de andra bidragen.

"Salt och peppar"-låten + uppträdandet (falsksång?) påminde lite om Tyskland-Lenas bidrag förra året - lite snabbare. Men Lenas bidrag gillade jag.

Schlager-möter-growl vinner nog en del hårdrocks-röster. Lite halvkul blandning.

Flinck gjorde rätt bra ifrån sig i Skavlan. Synd att han inte tävlade med den låten istället. Jag blev rätt förvånad att det blev så mycket skriverier om hans handgrepp då det var så tydligt regisserat i förhand. Det såg ut så. Eller så har jag fel?

Loreen viftade lite för mycket på armarna för att jag skulle kunna tänka på annat än Kate Bushs tidiga videor, eller den där höjdhopperskan - väderkvarnen.

Sedan tyckte jag lite si och så om att dom menade att artisterna var huvudpersonerna i tävlingen (eller hur dom uttryckte det). Upphovsmännen var lite väl undangömda. Men det kanske är lite väl avslöjjande om samma upphovsmän visas gång på gång. Det vore kul med en låttävling istället för en artisttävling som det ändå finns så många av. Men om detta kan man nog diskutera hur mycket som helst, vilket har gjorts.

Som parentes: Kul att textningen inte följde manus helt och hållet. Det föll tex bort ngn slutreplik innan hårdrockarna, som ändå dök upp i textningen, om att "det kanske är därför dom ställer upp här", om att dom inte är rädda att bredda sig musikaliskt (eller ngt liknande).

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg bara slutet. Fruktansvärt måste jag säga. Dead by april var det fjantigaste jag sett

Smaken är som baken...

Dead by April var det bästa bidrag jag sett!

Älskar hela grejen med att blanda pop & metall

Mer sånt till folket!

...sen var det kanske inte deras bästa låt direkt men alltid trevligt med lite bra musik i melodifestivalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...