Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Köpte nytt ljudkort från thomann (Tascam US122 MKII) och genast jag pluggade in mina genelec 8020A och spelade lite högre gick ena diskanten på högtalarna sönder? Högtalarna är 3 år gamla men knappt använda.

Ljudkortet är B-stock(altså någon som returnerat det tidigare) och visade före incidenten lite störande beteende i form av störande periodiska höga ljud.

Har någon en aning om hur detta gick till? Bör jag klaga på thomann eller genelec?

tack på förhand!

Annons
Postat (redigerat)

Hej,

trist att höra om dina Genelecs. Jag menar på att du borde vända dig till tüsken i första hand. Det här med att de säljer undermåliga B-stockprodukter har ju hänt förr till stort förtret för oss konsumenter 😠😏

Förresten, du är 100% säker på att monitorn har pajat?

Testat den mot någonting annat eller så?

Vänligen,

CHAE

Edith: lade till lite...

Redigerat av CHAE
Postat

Tack för snabbt svar!

När du säger de så provade jag plugga i allt igen och tro de eller ej så spelar diskanten igen!

Konstigt? Har suttit senaste halv timmen och provat allt. De var tydligen 5 min vila den behövde!

Postat

Gott så 😑

Men det där starka ljudet som uppkom låter iofs tämligen intressant... Har det kommit tillbaka eller rullar allt som det ska nu?

Mvh

Postat

Hittils går allt bra. Men jag antar att det är drivers som är dåliga för om man kopplar ur kortet utan att byta output i mac OS så skiter det sig.

Får se om jag vågar behålla ljudkortet.

Tack för hjälpen iaf!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.