Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Såg att någon skirvit att de stog i logics avtal

att man inte får tjäna pengar på programet eller nått liknade

Snälla säg att de inte är så med friutyloops???

Vill inte lägga ut pengarna helt i onödan fan

Annons
Postat

Det du skapar i Logic eller Fruity Loops har du rätten till så det är bara att sälja.

Det dom menar är att du inte får starta en affär och sälja programmen utan tillstånd.

Okej vilken tur då! Annars hadevjag inte betalat en krona för programet 😛

Tack för svaret 🙂

Postat

Okej vilken tur då! Annars hadevjag inte betalat en krona för programet 😛

Tack för svaret 🙂

Så du hade inte betalat för programmet om du int ehade kunnat tjäna pengar på din musik? Är du säker på att du ens kommer tjäna pengar på din musik? Dessutom.. är pengarna det viktigtaste? Jag trodde det var att få ner sin musik på datorn för att kunna njuta av den. Sen om andra människor uppskattar de, så är det bara ett plus.

Postat

Så du hade inte betalat för programmet om du int ehade kunnat tjäna pengar på din musik? Är du säker på att du ens kommer tjäna pengar på din musik? Dessutom.. är pengarna det viktigtaste? Jag trodde det var att få ner sin musik på datorn för att kunna njuta av den. Sen om andra människor uppskattar de, så är det bara ett plus.

OM man ska tjäna pengar på sin musik så är det kanske viktigt? = )

Postat

OM man ska tjäna pengar på sin musik så är det kanske viktigt? = )

Jag rycker bara de är underligt hur vissa resonerar.

- Jag ÄLSKAR att måla och rita. Men hade jag inte tjänat massa pengar på det hade jag aldrig gjort de

- Så du älskar.. pengar?

- Alltså.. eh..

You see what I mean? 😉

Postat

Menade inte riktigt så tyckte bara att om jag betalar för programet vill jag ju självklart ha ägande rätt till musiken jag skapar och om jag vill/ska sälja musiken så vill kag ju kunna göra de utan att bli stämd för de..

Självklart är det musiken som är de viktigaste att jag kan skapa de som jag vill och kunna njuta av den och ge till dom aom uppskattar de 🙂

Postat

på vilket sätt är det ett konstigt resonemang?

om jag har som ambition att tjäna pengar på min musik, så är det väl MKT konstigt om jag skulle köpa ett program där jag inte FÅR tjäna pengar på min musik!?

eller tycker inte du det?

dessutom ställer jag mig otroligt frågande till varför man inte kan älska musik OCH sikta på att tjäna pengar på musiken!?

Postat

Menade inte riktigt så tyckte bara att om jag betalar för programet vill jag ju självklart ha ägande rätt till musiken jag skapar och om jag vill/ska sälja musiken så vill kag ju kunna göra de utan att bli stämd för de..

Självklart är det musiken som är de viktigaste att jag kan skapa de som jag vill och kunna njuta av den och ge till dom aom uppskattar de 🙂

Jo jag förstod vad du menade ^^ Jag är ju inte 100% 🙂

på vilket sätt är det ett konstigt resonemang?

om jag har som ambition att tjäna pengar på min musik, så är det väl MKT konstigt om jag skulle köpa ett program där jag inte FÅR tjäna pengar på min musik!?

eller tycker inte du det?

dessutom ställer jag mig otroligt frågande till varför man inte kan älska musik OCH sikta på att tjäna pengar på musiken!?

Det sa jag ju inget om? Jag tycker bara att det är konstigt att folk sysslar med musiken enbart för pengarna. Det finns det folk som gör. Sen skiter jag fullständigt i om du älskar musiken OCH vill tjäna pengar, det var inte det jag pratade om.

Postat (redigerat)

i många fall där folk blir för pengasugna så försvinner en del av produktiviteten... man matar ut låtar för fullt enbart för att få in pengar och skiter i hur det låter.. finns vissa stora inom "handz up" genren som gjort så och tappat kvalitén helt..

i mitt egna fall så gör jag musik för att jag tycker det är kul, en hobby, får jag betalt så visst är det en bonus.. men i mitt fall är det inget jag strävar efter..

angående topic:

det är nog så att logic menar att du inte får tjäna pengar på nåt du inte äger.. tex om du laddar ner programmet, plugins, samples osv utan att betalat för dom.. men har du köpt allt så är det inga problem.

dock i dagens samhälle så laddar dom flesta ner istället för att köpa och det blir svårt att hålla koll på vem som köpt och vem som laddat ner, nuförtiden får du ju ladda ner tex samples när du betalat för dom.. så det blir ju svårt att bevisa om dom är köpta eller ej.. så det är inget du behöver oroa dig för egentligen..

Redigerat av Nickeduvet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.