Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har nyligen köpt en midikeyboard (begagnad m-audio keystaion 61es). Problemet är att jag inte får ljud i den i Logic, men det fick jag däremot i garageband!

Jag kopplar in den via usb till en macbook och har laddat ner de senaste drivisarna men inget händer.

Tacksam för svar!

Annons
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Har haft ett liknande fenomen jag oxå men kunde inte lösa det dessvärre. I mitt fall så skulle jag testa garageband på min dotters quadcore i5 Imac inköpt ny i höstas med mitt lilla garagekey (board), men det var tji funkade inte. Den går på 10.6.8 och det samma gör även en hackmac som jag leker lite med på skoj och på den funkar garagekeyboardet både med Logic och garageband!

Jag tror att det är nåt strul med USB på en del mac modeller, kan inte se nån annan förklaring. Jag testade allt på Imacen men det hjälpte inte, på hackmacen kopplade jag in den och den bara funkade.

Postat (redigerat)

Jag har provat alla outputs, men det funkar inte. Ska midikeyboarden komma upp "ljudenheter" rutan? det gör den inte iaf. Den kommer däremot upp i "visa midi fönster" rutan. vad ska jag göra?

Redigerat av Hordegard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.