Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå där...

Har fått ett "intressant" problem... Har mina monitorer kopplade till min Mackie Bigknob. När jag drar volymratten på 0, så låter det ändå lite ur ena monitorn? För att få helt tyst måste jag mute:a på Big Knoben. Nån fler med samma problem, eller har ni lösning på ovanstående?

Mvh

Magnus

Annons
Postat

Har ett liknande problem på vår sångstärkare; 2 kanaler står på 0 men lik förbaskat så låter det i PA:t när man snackar i micken.

Vi kom på att om man faktiskt "tryckte" gainpot:en mot 0 så blev det tyst. Så fort man släppte lät det igen.

Så KwS är nog inne på rätt spår.

• Gilla 1
Postat (redigerat)

@BluesBoy: Tackar för tipset. Drog ner volymkontrollen på 0 och vred till lite extra... Blev knäpptyst 🙂 Aja, får se hur länge det håller nu då...

Lite våld löste alltså problemet 😄

Redigerat av Umemagnus
Postat

Jag har lödkolv ja, om du behöver låna... :-P

Förresten, det kanske räcker med att tvätta med lite isopropylalkohol.... ;-)

Postat

<p>

Jag har lödkolv ja, om du behöver låna... :-P Förresten, det kanske räcker med att tvätta med lite isopropylalkohol.... ;-)
</p>

<p> </p>

<p>Ållrjat. Jag som "tvättade" den för ett tag sen med en kopp kaffe... Räknas inte det? </p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

Postat

Kul att jag kunde hjälpa till. 🙂

Jag höll på bli tokig i lokalen när jag provade vilken mick som gick till vilken ingång när alla 3 lät och sedan skruvade ned till 0 och 2 fortsatte låta. 😛

Postat

@BluesBoy: Tackar för tipset. Drog ner volymkontrollen på 0 och vred till lite extra... Blev knäpptyst 🙂 Aja, får se hur länge det håller nu då...

Lite våld löste alltså problemet 😄

Det var förmodligen kopplingen i poten mellan kanalerna som hade lossnat lite grand. När du vred till den, så kom det i rätt läge igen. Förmodligen blir det i så fall samma fel igen om du vrider upp på max och tar i lite extra där...

Hjälper inte lite milt våld, så tar man till lite mer våld. Hjälper inte det heller, så blir det ultravåld... 😉

Postat

När jag kopplade in en cd-spelare på en phono-ingång en gång lät det som ett jetplan som startade, trots att jag hade dragit ned volymen på noll. Efter det lärde jag mig att man inte kan ha annat än grammofoner på en phono-ingång 😄

Postat

Det var förmodligen kopplingen i poten mellan kanalerna som hade lossnat lite grand. När du vred till den, så kom det i rätt läge igen. Förmodligen blir det i så fall samma fel igen om du vrider upp på max och tar i lite extra där...

Hjälper inte lite milt våld, så tar man till lite mer våld. Hjälper inte det heller, så blir det ultravåld... 😉

You need to use ze ultraviolence.

a-clockwork-orange-alex.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.