Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska först erkänna att jag inte är någon mästare på det här och jag fick hem ljudkortet idag. Hur som helst, jag har en dynamisk mick som jag kopplat till duet2 via ingång 1. Jag har ställt in att det är en mick, ingen fantommatning är på och input-nivån har jag dragit upp. Jag får inte micken att svara alls, det är som om den vore trasig. Jag var just och testade den i en butik och han fick ljud genom den när han anslöt den till ett mixerbord. jag har även spelat in med den tidigare via det inbyggda ljudkortet i en yamaha motif xs8 synth.

Duet 2s utgång fungerar, jag får ljud ut i hörlurarna men både line in 1 och 2 ger noll respons. Vad mer kan jag göra? Har jag fel kabel? Det är såvitt jag förstår en sk TS kabel om det säger någon något. Jag bifogar bilder på inställningarna i mac os och maestro 2. Jag har senaste firmware i duetten, det tog ner det själv under installationen idag. Jag bifogar en bild på kontakten till micken också för säkerhets skull.

post-19019-0-97757400-1327939368_thumb.gif

post-19019-0-17647300-1327939375_thumb.gif

post-19019-0-95510400-1327939413.jpg

Annons
Postat

Jag svarar mig själv. Jag såg på deras breakout box på hemsidan att där är det markerat för instrument på den lilla ingången bara och XLR är för mikrofon. Jag tolkade det som att man kan köra vilket som i kombojacket som följer med? På motifen så är det den lilla pluggen på bilden som gäller så därför blev jag fundersam nu.

Antagligen behöver jag en sådan här för att det ska fungera?

http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=1146407&artno=179452

Postat (redigerat)

Jo, XLR-kabeln borde nog lösa problemet.

Edit: Vet i och för sig inte om en TRS skulle funka bättre än den du har. Det får annat folk härinne svara på. 😉

Jag tycker att det verkar konstigt att man inte borde kunna få en mikrofon (TS/TRS) att låta i en combo-kontakt, men å andra sidan är jag som sagt inte så hemma på den där biten.....

Redigerat av BluesBoy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.