Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Det börjar bli dags för mig att lira live med min musik och behöver ett mixerbord som uppfyller vissa krav.

DJ:andet ska ske genom mp3 filer från datorn. Känns smidigast så. Men det är även meningen att det ska göras sångpålägg live. Och jag vill även spela gitarrsolon över musiken.

Så förutom dejaayandet så vill jag att mixerbordet ska ha ingång för mikrofon (gärna en kanal med massa effekter på) och en kanal där jag kan plugga in gitarren och poden. Förslag?

Är ny på ämnet.

Annons
Postat

Låter som om du skulle ha en vanlig mixer med tanke på att du skall ha in gitarrer och kunna köra mic med "massa effekter". Om du nu behöver en crossfader, köp en mindre 2 kanalsmixer och en vanlig mixer för de andra prylarna.

Postat

Det är det jag vill undvika. Det blir väldigt bökigt och dyrt om jag skulle behöva två mixerbord.

Man vill gärna ha det portabelt och kompakt.

http://www.numark.com/product/n4

Den där tex. Hittade precis den. Fyra kanaler?

Är det två för själva mixandet av låtarna och sen två över, en för sång, en för gitarr?

Isånafall ser den ju kanske lovande så vitt mitt otränade öga kan se.

"FEATURES

• 4-Deck controller and DJ Mixer that works with or without the computer
  • External mixing (2 CD/Turntable + 2 Mic)
  • Built-in professional USB audio interface with balanced XLR outputs
  • Large touch-sensitive control wheels
  • Serato DJ Intro software included
  • 4-Deck version of Virtual DJ LE Included
  • Mixer section with EQ, loop and effects controls
  • Premapped for TRAKTOR PRO 2"

Postat

Det är mic ingångar på sådana där, inget som lämpar sig att plugga in en gitarr i. Vet ingen DJ-mixer som har det, därav mitt förslag med 2 mixerbord

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.