Nairdap Postat 28 januari 2012 Dela Postat 28 januari 2012 Hej Jag är ute efter en MIDI-klaviatur med vägda- eller hammar-tangenter. Helst 7 oktaver och lite knappar mm för att kontrollera programmet i datorn. Har kollat lite på CME UF80 Classic och M-Audio Oxygen 88. Har ni några fler förslag eller åsikter om dom ovanstående? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 28 januari 2012 Dela Postat 28 januari 2012 http://vend.se/ad.php?95452 Dessa grejer är tokbra tycker jag! Sköna tangenter och bra kontroller! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Panzerfaust Postat 28 januari 2012 Dela Postat 28 januari 2012 STUDIOLOGIC VMK-176 PLUS bra skit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nairdap Postat 28 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2012 http://vend.se/ad.php?95452 Dessa grejer är tokbra tycker jag! Sköna tangenter och bra kontroller! Tangenterna är semi-vägda... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 28 januari 2012 Dela Postat 28 januari 2012 Jo, de är semivägda. Kolla på VMK-176 Plus som Panzerfaust har tipsat om, tror den är vägd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nairdap Postat 29 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 29 januari 2012 Mm, tack för förslagen men tror ändå jag satsar på en Oxygen 88. Har hört att många har haft problem med klickande ljud i tangenterna på UF80 Classic. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 29 januari 2012 Dela Postat 29 januari 2012 Studiologic VMK-88 Fatar, har aldrig haft en bättre midi.controller/keyboard!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 29 januari 2012 Dela Postat 29 januari 2012 Som hälften här uppe redan sagt. Fatar/Studiologic är gjutna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sneakie Postat 5 februari 2012 Dela Postat 5 februari 2012 Jag ger iaf ett varningens finger till m-audioplankorna.. Mitt axiom pro 61 ger ifrån sig lite "fjäderljud" som jag börjat störa mig på.. Haft den i typ 1.5 år och redan slitagetecken.. Inte sååå överdrivet välanvänd heller. Ja det är semivägt och var riktigt nöjd till en början, men ångrar nu i efterhand att jag inte gick på novations motsvarighet. Den hade snäppet bättre på flesta recensioner jag hittade men föll ändå för axiomen av någon anledning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 5 februari 2012 Dela Postat 5 februari 2012 Har CME UF80 själv grymt nöjd. Verkar vara 1700:- dyrare nu än när jag köpte den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.