Guitar Nilsson Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 (redigerat) Ibland vill jag höra långsamma gamla countrylåtar med fin melodi och helst sorglig text. Vilken av alla långsamma sorgliga är bäst? Bobby Goldsboros "Honey I miss you" är rejält sorglig i texten, har alla kvalifikationerna. Det finns nyare också, Stings "Im so happy I cant stop cryin" är nog den bästa av alla jag kommer på, även om den är en ganska ny låt. Makalösa tornartbyten och harmonier. Jag är lite ute efter såna här låtar jag själv kan sjunga för de nyseparerade i krogens dunkel... Vilken tycker ni är bäst? Redigerat 27 januari 2012 av Guitar Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martincarlson (oregistrerad) Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Här är den i särklass bästa, sorgligaste countrylåten i modern tid i alla fall. Framförd av genrens absolut grymmaste gitarrist/vokalist, Brad Paisley tillsammans med genrens grymmaste sångerska - Alison Krauss. Njut och gråt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leatherswine Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Inte så gammal, men country, och sorglig: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tamb Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Thousand dollar wedding med Gram Parsons är i alla fall sorglig. En låt som verkligen skulle passa dig men inte är lika genomsorglig är ju annars Desperado. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berch Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Här är den i särklass bästa, sorgligaste countrylåten i modern tid i alla fall. Framförd av genrens absolut grymmaste gitarrist/vokalist, Brad Paisley tillsammans med genrens grymmaste sångerska - Alison Krauss. Njut och gråt. http://www.youtube.com/watch?v=IZbN_nmxAGk&ob=av3e Håller med, grym låt. Annars har ju Little Feat gjort en låt som heter "missing you" sorglig den också om man är nyseparerad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Gillar Neil Young countrylåtar, om det nu är country? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeglegJonka Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Denna: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leatherswine Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Mer Brad Paisley: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martincarlson (oregistrerad) Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Mer Brad Paisley: http://www.youtube.com/watch?v=XjMVcDfr4Ik Amen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martincarlson (oregistrerad) Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Bluegrass-sorgligt: Ricky Skaggs – Bury Me Beneath The Weeping Willow Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martincarlson (oregistrerad) Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Steve Earle är duktig på melankoli också. Steve Earle – Lonelier Than This Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 "I will always love you" med Dolly "patten" Parton någon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 27 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2012 Bluegrass-sorgligt: Ricky Skaggs – Bury Me Beneath The Weeping Willow Den var otäckt grovt bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martincarlson (oregistrerad) Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Den var otäckt grovt bra! Visst är den! Vacker som en tavla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leatherswine Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Och Zac Brown kan också: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Nelson, Jennings, Cash, Kristofferson http://www.youtube.com/watch?v=EsUM7V6Ku_8&feature=youtube_gdata_player Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ulf_A Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Kurt Nielsen & Willie Nelson med Leon Payne's "Lost Highway" är en gammal favorit för min del. http://www.youtube.com/watch?v=4FIv3AuGe3E&feature=related Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berch Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Hittade inget med Little Feat men denna cover på Missing you får duga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BigChief (oregistrerad) Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Grym tråd. Här hittar man många favoriter. En text som trots sin enkelhet får en klart bedrövad är Wedding Bells med Hank Williams. Om man ändå är inne på little feat tycker jag long distance love har en vemodig touch. Kolla annars upp "song for Adam" med Jackson Browne... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
persuader (oregistrerad) Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Den gamla Merl Haggard "Kern River" med Emmylou Harris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 27 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2012 Grym tråd. Här hittar man många favoriter. En text som trots sin enkelhet får en klart bedrövad är Wedding Bells med Hank Williams. Den där var nästan värst hittills, de gamla jävlarna är värst. Den där har jag missat, måste lära mig den... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 "The dance" med garth brooks! Läste inte hela frågan, men den är lugn och vacker och Långsam och sorglig.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Garth brooks har för övrgt flera väldigt vackra lugna countryballader....men the dance är helt klart vackrast... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Procedomani2 Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Finns bara EN countrylåt; The Gambler! Punkt slut!!.... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pantera Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 (redigerat) Kan inte någon skapa en spotify playlist med detta tema och dessa förslag? 🙂 Mitt bidrag. Josh Turner – The Longer The Waiting (The Sweeter The Kiss) Redigerat 27 januari 2012 av Pantera Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FreddeHstd Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Jerry Lee regerar i min bok. Tidigare tips i tråden, framförallt Hank och Ricky Skaggs är ju också grymt bra. Och ett tips till; Pete Molinari, lyssna gärna på det andra han har gjort också . Här tolkar han en fin klassiker av Les Paul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemmpe Postat 27 januari 2012 Dela Postat 27 januari 2012 Ja detta va en mys tråd här stannar jag en stund .. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 27 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2012 http://open.spotify....PAV28GarFAGxoiv Jerry Lee regerar i min bok. Tidigare tips i tråden, framförallt Hank och Ricky Skaggs är ju också grymt bra. Och ett tips till; http://open.spotify....h0KaYGQ0eUkkZJP Pete Molinari, lyssna gärna på det andra han har gjort också . Här tolkar han en fin klassiker av Les Paul. Jerry Lee är bäst. Det sätt han sjunger country på kan ingen efterlikna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.