Linus Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Nån som använder nån schysst gratis plugg som visar peak, RMS/average? VST eller RTAS.
joachime Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Voxengo Span är en gratis spektrumanalysator som även visar RMS, peak RMS och en 'clip counter' numeriskt. Kanske kan vara något. Elemental Audio Inspector är också gratis och är en spektrumanalysator med klippindikator och mätare för peak och RMS. Har inte kört den själv, men den ser snygg ut. 😆
Majken Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Inspector är tokigt bra 🙂 - En funktion jag gillar speciellt är att den kontinuerligt visar RMS balansen mellan höger och vänster kanal. Voxengo Span är "installerad" men oprövad 😆 /Majken
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Voxengo Span är en gratis spektrumanalysator som även visar RMS, peak RMS och en 'clip counter' numeriskt. Kanske kan vara något.Elemental Audio Inspector är också gratis och är en spektrumanalysator med klippindikator och mätare för peak och RMS. Har inte kört den själv, men den ser snygg ut. 😆 Tack för bra tips, kollar genast!
Linus Postat 24 februari 2005 Trådstartare Postat 24 februari 2005 Åh! Inspector var ju alldeles lysande! 😆
joachime Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Ja jag föredrar också Inspector framför Span! Kan du göra en jämförelse? Hyggloburro! 😆 T ex, hur tycker du spektrumanalysatorn funkar i de två pluggarna?
Henke Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Ja jag föredrar också Inspector framför Span! Kan du göra en jämförelse? Hyggloburro! 😆 T ex, hur tycker du spektrumanalysatorn funkar i de två pluggarna? Den största skillnaden är väl egentligen att inspector visar staplar medan span visar en linje. Jag gillar staplarna bättre då det blir mer överskådligt än med den fladdriga linjen i span. Annars är det nog ingen större skillnad så det är mest en smaksak.
joachime Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Tackar! Jag måste pröva inspector nån gång. När jag provkörde Span tyckte jag att analysatorn var klart bättre än t ex Waves analysator. Där kan vi snacka fladdrig linje! Å där fastnade jag, kom liksom aldrig till Inspector.
punkrockdude Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 SPAN är utvecklat för att visa frekvenskurvan, vilket den gör så mycket bättre än Inspector. Sen har ju Inspector mycket mer än SPAN då det är en plugg för att kolla balans, peak, rms, och annan information.
Henke Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 SPAN är utvecklat för att visa frekvenskurvan, vilket den gör så mycket bättre än Inspector. Sen har ju Inspector mycket mer än SPAN då det är en plugg för att kolla balans, peak, rms, och annan information. På vilket sätt tycker du att span visar frekvenskurvan bättre? För att det är en linje? Jag tycker den är svårare att hålla koll på än staplarna. Dom använder sannolikt samma FFT-algoritm, så alltså torde dom visa precis samma sak men i olika kostymer...
punkrockdude Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 SPAN är utvecklat för att visa frekvenskurvan, vilket den gör så mycket bättre än Inspector. Sen har ju Inspector mycket mer än SPAN då det är en plugg för att kolla balans, peak, rms, och annan information. På vilket sätt tycker du att span visar frekvenskurvan bättre? För att det är en linje? Jag tycker den är svårare att hålla koll på än staplarna. Dom använder sannolikt samma FFT-algoritm, så alltså torde dom visa precis samma sak men i olika kostymer... Enkelt, du kan ha duktigt snabbare uppdatering i SPAN än Inspector (senast jag kollade).
Henke Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 (redigerat) Enkelt, du kan ha duktigt snabbare uppdatering i SPAN än Inspector (senast jag kollade). Jo det är möjligt, och det är väl kanske därför jag inte tycker om den; den där tunna linjen fladdrar så jag blir tokig. Personligen har jag inget större intresse av en så snabb uppdatering, men det är ju som sagt en smaksak. 😉 Det vore intressant om du vill berätta om någon situation då inspector är för långsam? Redigerat 24 februari 2005 av Henke
joachime Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Det vore intressant om du vill berätta om någon situation då inspector är för långsam? Nu är jag inte rätt person att göra det eftersom jag inte kört inspector. Men som punk-killen sa så går det att speeda upp Span rätt kraftigt och det går också att låta den jobba långsammare. Jag har haft användning för båda. Det snabba läget är bra för att finna 's'-frekvenser och andra störande bi-ljud.
punkrockdude Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Enkelt, du kan ha duktigt snabbare uppdatering i SPAN än Inspector (senast jag kollade). Jo det är möjligt, och det är väl kanske därför jag inte tycker om den; den där tunna linjen fladdrar så jag blir tokig. Personligen har jag inget större intresse av en så snabb uppdatering, men det är ju som sagt en smaksak. 🙂 Det vore intressant om du vill berätta om någon situation då inspector är för långsam? Jag har inte sagt att den är för långsam.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.