Jump to content
Annons

Tips på goda ölsorter ?


fishfriend (oregistrerad)

Recommended Posts

fishfriend (oregistrerad)

Tjena tjena,

Imorn så blire kalas och vill inte köra på samma gamla vanliga jäkla tråkiga öl :S

Norrlands guld, falcon, heiniken, känns de som man har druckit nu ett tag,

Måste la finnas några original på detta forumet som testat de mesta ? 😉

sen ska de ju inte kosta multum heller utan 20 kr/styck max !

Som sagt några riktigt goda, ovanliga öl ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Öl är ju väldigt personligt, men din smak verkar ligga rätt nära min - bland dina standardöl är ju iaf Norrlands riktigt bra.

Prova nästan samma sak, fast ännu bättre Spendrups Premium:

507975.JPG

Vill du prova något tyskt så Becks riktigt trevligt:

1147.JPG

Stiegl från Österrike:

51813.jpg

Diverse tjeckiska öl, typ Urquell och Staropramen är kul som omväxling. (Fast just Staropramen blir jag brutalt bakis av.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sierra Nevada

Anchorsteam

Två öl från Californien som slår hål på myten att amerikansk öl inte är god 😉 ligger några kr över 20 dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade nog kört tjeckiskt tema.

Samma här. Jag brukar gå en runda kring bolagets ölsortiment och plocka två av varje med tjeckisk flagga. Staropramen Granat är bäst bland dem, men (nästan) allt annat från tjeckerna är oxå utmärkt. Hellre ljust/halvljust än mörkt dock, om man siktar tjeckiskt.

Annars är nuvarande favorit "Nils Oscar God Lager". Fantastiskt god.

En möjligen otippat god öl är Lindemans Äpple. Smakar (förstås) annorlunda, men riktigt fin. Bara en (eller en halv, dela med nån!) åt gången dock, för mycket kan bli liksom sunkigt sött.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

De blev faktiskt tjeckiskt tema ihop med mexikanskt och amerikanskt 🙂

budweiser, miller, corona, Staropramen,

Måste säga att corona är nog fan en ny favorit 😉

tack för alla tips btw ! nu har jag till nästa helg med 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Staropramen både den ljusa och den mörka om man ska dricka öl med lite karaktär.

Karhu om man vill ha en lättdrucken rackare.

Crabbies Ginger Beer om man är modig. En öl som smakar MYCKET ingerfära med ölens karaktär med.

Annars är Hob Goblin grymt god om ma ngillar ale. Övergäst öl utan kolsyra. Fördelen/naktdelen är att en sådan, mustig form av öl, tar tid att dricka då den käns så matig. De när dessutom grymt god att marinera grillkött med.

(What is the similans between drinking Budweiser and having sex in a canoe? ---

Both are f***ing close to water) 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

fishfriend (oregistrerad)

haha ja men vill man inte ha samma skit som alltid så kanske man kan få tips på andra billiga goda öl? o sen är inte svensk starköl så jävla god heller 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

haha ja men vill man inte ha samma skit som alltid så kanske man kan få tips på andra billiga goda öl? o sen är inte svensk starköl så jävla god heller 😛

Ok, är väl tvungen att ge dig en poäng där....raap!

Link to comment
Dela på andra sajter

o sen är inte svensk starköl så jävla god heller 😛

Det beror ju på vad du väljer för svenskt öl... Helt klart finns det flera svenska öl som håller mycket hög internationell klass. Till skillnad från t.ex. det oerhört överreklamerade danska ölen som säljs här i landet... (Jag har inte provat några danska lyxöl som finns att köpa på plats i Danmark.)

Budweiser, Miller och Corona dricker man endast då man köper ett 24-pack på en mack mitt i natten.

Ursäkta mina hårda ord - men det här är allvar. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...