Anders F Postat 25 januari 2012 Postat 25 januari 2012 (redigerat) Hejsan Tänkte bara höra med er hur många av er som hör 3D sound i era monitorer. Jag blev förvånad när jag testade i studion att det funkade utan att man använder hörlurar. Funkar det för er? Finns massor på youtube om ni inte vet vad det är. Virtual barber är väll mest känd. Lite tankar kring varför det funkar. Behandlad akustik + närfältsmonitorer gör att det blir bra separation och tydlighet i ljudet vilket gör att man upplever 3d ljudet. Eller vad tror ni? MVH Anders Redigerat 25 januari 2012 av Gizmozis
Guitar Nilsson Postat 25 januari 2012 Postat 25 januari 2012 Nu när jag läste detta var första gången jag hörde talas om det....
BluesBoy Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Har inte testat i monitorer, enbart hörlurar och där var det väldigt coolt. 🙂
Florian le Sage Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Inget nytt detta med "3D" utan så det låter när man använder Blumlein-teknik!
Anders F Postat 26 januari 2012 Trådstartare Postat 26 januari 2012 Jo, det va inte att jag sa det va nytt. Utan blev förvånad att det funkade i studion genom monitorerna och inte hörlurar. MVH Anders
BluesBoy Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Funkar inte (fullt ut) på jobbet med datorhögtalarna i alla fall. 😛
Anders F Postat 26 januari 2012 Trådstartare Postat 26 januari 2012 På mina datorhögtalare funkar det inte heller. MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.