Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som titeln säger! Nu jävlar vill jag spela fort! Skaffade nyligen ett roland TD9 digitalt set och hade tänkt skaffa mig dubbeltramp och börja lira metal! Har ni något tips på vad man kan köpa? Som sagt, vill gärna ha några så att det går fort.

(Off topic) Men jag hade tänkt spela in och lägga ut på youtube också, bra idé eller? Kan visa resultatet men pedalerna om det önskas!

Annons
Postat (redigerat)

Hur många år har du spelat dubbelpedal annars? För "fort" är ju tämligen relativt och det tar vanligtvis ett tag att bygga upp en hyfsad hastighet på fossingarna med twintramp (över 160 bpm för singlar tycker jag väl börjar bli snabbt). En fördel är ju om man fixar doubles, och det kan videos med Jared Falk hjälpa till med faktiskt. Detta sagt - det hänger alltså inte nämnvärt på pedalerna, även om många sätter sitt liv på Axis Longboard.

För övrigt kan du okulärbesikta trådar som denna:

http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=66897&highlight=double+bass

Redigerat av JohnRick
  • 2 månader senare...
Postat

Pearl Eliminators är också bra om man vill spela fort, finns med både dubbelkedja och remdrift och har riktigt bra glid. Sköna fotplattor också.

• 1 månad senare...
Postat

Iron Cobra och Pearl Eliminator är ju de vanligaste svaren när frågan dyker upp.

Även DW 3000 är en stabil pedal att rekommendera, prisvärd och grym respons!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.