Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla 🙂

jag är ganska ny på denna sidan, jag har nämligen ett mbox2 ljudkort och jag är inte alls så kunnig om studios och tillbehör osv. Kan jag köpa exempel en röde Nt2-a mikrofon sen funkar det med mitt mbox2 ljudkort.

Och sedan om man kan spela in med vilket program som helst vet att det rekommenderas att man ska ha typ logic eller pro tools till mitt ljudkort som är mbox2 men om man kan spela in med exempel adobe audition eller cubase osv ?

Det är dem frågorna jag tänker på mest just nu..

Annons
Postat

Om du kopplat in ditt ljudkort med usb så ska det inte vara så svårt. Det kan ju se olika ut i olika program men om du går in i inställningar, preferences eller liknande (beroende på vilket språk programmet är på) så kan du välja vilket ljudkort som programmet ska nyttja. Körde själv ett tag på Audition och om du vill kan jag kolla upp det om du inte lyckas få till det,

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.