Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag får lite anbud att sälja min Röde NT2-A, och tänkte först att jag kanske skulle köpa en AKGC214, men inser att jag ibland behöver omni och åtta-kopplingen, och den här Röden är min enda av den sorten. Jag ska ha den till Glyn Johns-OH, kanske sång o lite allt möjligt. kanske blir det dyrt att skaffa nåt som är snäppet bättre med olika upptagningskaraktärer? Vill spela in min gamla Yamaha orgel också med M/S stereo... Byter jag den här mot en enbart cardiod sitter jag ju med skägget i brevlådan o tasken i kläm.

En rörmick vore jäsigt, är inne på att färga mycket nu, hehe! Men vad finns det som inte bara surrar och har sig?

Det blir för dyrt, jag är inte klok. Borde nog söka vård. 😮

Håkan Mikrofonmissbrukare 55

Annons
Postat
Postat (redigerat)

Hittade en helt suveränt test med rörmicken plus andra i samma serie, allt låter bra som man vill dö. Helt grym video, måste ses" Rör micken låter snuskigt bra på tjejrösten

Både virvel o kaggemickarna lät så j.a bra. Knäckande video. Fy fan vad sugen jag blir på rörmicken, huvva grovt satan grymt.

Redigerat av Guitar Nilsson
Kulturell Figur (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Om du tycker att den låter bra så ska du ju köpa den. Men om jag ska vara helt ärlig så låter den skit på dom ljudupptagningar du länkar till. Den låter sämre än C12VR som i sin tur låter sämre än C12.

Redigerat av Kulturell Figur
Postat

Snackprovet i ljudfilerna var ju ganska värdelöst, gitarren lät dov, även med C12VR

Men i filmen låter den suberänt när tjejen sjunger

Postat

Pengar, pengar...

Självklart kostar det pengar om man ska ha nåt som låter bra även fast vissa tycks tro nåt annat.
drloop (oregistrerad)
Postat

Märkligt, jag har ett minne av att U87 har lite mer topp, har förvisso inte spelat in med AI versionen, jahapp så kan det gå.

Postat

Det måste inte vara det dyraste för att låta bra även fast vissa tycks tro nåt annat.

Jag skulle aldrig vilja byta min Fender Hot Rod mot en tre eller fyrdubbelt dyrare Mesa Boogie. De låter skit tycker jag. Passar inte mig alls.

• Gilla 1
Postat

Även fast U87, M930 låter bättre än NT2A på vissa saker så tycker jag att NT2A är en väldigt bra mikrofon och skulle gärna ha fler såna. 🙂

Postat

Vet inte... Har ett bud på 1500. Men säljer jag den nu skiter sig inspelningen nu i veckan för mig.

En K2 hade kanske varit roligare...

Postat

Även fast U87, M930 låter bättre än NT2A på vissa saker så tycker jag att NT2A är en väldigt bra mikrofon och skulle gärna ha fler såna. 🙂

Ja, jag får besinna mig och inse att jag inte har råd att byta upp.mig. Den har ju funkat fint på golvps/ridesidan förut. Vill jag ha skitigt sångljud kan jag få det med Joemeeken om jag vill...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.