Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan! Suttit med Steven Slate i några timmar nu och försökt få till ett okej ljud. Jag har aldrig använt det förut, och har aldrig skruvat trummor förut heller, utan bara kört med presets till SpD 2.0. Men det här är mitt första försök. Plockade ihop ett eget kit och försökte så gott det gick 🙂 Om ni väntar några sekunder in i klippet så kommer det gitarr och bas på också, så ni hör hur de låter i mixen! All kritik, råd och tips är varmt välkomna!

http://soundcloud.co...st-steven-slate

Redigerat av Terror
Annons
Postat

Ville du ha kritik på själva soundet, eller även spelet? Jag antar att det är programmerat, för det låter så.

SSD 3.5 fick ju duktigt med kritik för sina kassa cymballjud som de påstås ha rätat upp i 4:an. Vet inte om så är fallet.

Saknar mer snärt i virveln iaf. Ett klick där också. Kanske en transient modulator eller ytterligare komprimering där?

Postat

Ville du ha kritik på själva soundet, eller även spelet? Jag antar att det är programmerat, för det låter så.

SSD 3.5 fick ju duktigt med kritik för sina kassa cymballjud som de påstås ha rätat upp i 4:an. Vet inte om så är fallet.

Saknar mer snärt i virveln iaf. Ett klick där också. Kanske en transient modulator eller ytterligare komprimering där?

ja när jag la på reverben på virvel så försvan lite av attacken, får fixa till de ^^ Cymbalerna är jag inget riktigt jättefan av. Men jag har iof bara EX-versionen, så du har bara 2 set att välja mellan 🙂 Men tack för tipset ändå!

Postat

Fan du skulle tagit deluxe, finns så jäkla mycket mer att välja på som hade passat det där bättre tycker jag då. deluxe-kitten är ju obehandlade

också och lite mindre "plastigt".

Postat

Jösses vad tråkigt! Visst det blir fett som fan. Men ALLA metalband kör med detta förbannade trumljud. Lägger man dessutom growl på detta så låter det som en Nokia-ringsignal. Alla har den och ingen vet vem det är som låter. Kul att göra låtar då...!

"-Ja men det här låter ju som alla andra ....!"

Postat

Jösses vad tråkigt! Visst det blir fett som fan. Men ALLA metalband kör med detta förbannade trumljud. Lägger man dessutom growl på detta så låter det som en Nokia-ringsignal. Alla har den och ingen vet vem det är som låter. Kul att göra låtar då...!

"-Ja men det här låter ju som alla andra ....!"

du kanske har missat att de var de som var poängen? att jag försökte efterlikna ett annat band/joey sturgis sound? Det är delvis en cover. Ut med tummen ur stjärten och sluta vara grinig nu 🙂 dessutom tror jag att det är snudd på omöjligt att komma på ett bra trumljud som aldrig används tidigare. men om du vill motbevisa mig så be my guesst.

Postat (redigerat)

Du kan uppgradera och just nu kostar det halva pengen.. fram till den 28:e februari.. skynda skynda som günde sa.

Tycker Stefan Slät Trums 4 har de köttigaste virvlarna - hands down.. de växer varje gång jag lyssnar och känner att de 1000:- jag spenderade på Platinum är det bästa trumplugg-köp jag gjort på länge.. mitt 2Box och speedcobra dubbeltramp kommer för alltid att låta bättre 😄.. i LÖÖÖV this sound.

Åter till din fråga då: jag tycker kicken klickar alldeles för mycket mot gitarrerna och definitionen ligger just där i soundet så ska du fila vidare tycker jag att antingen.. eller tja.. inte antingen.. jag skulle eq'at upp gitarrerna och allt annat i par med just det... annars tror jag att hela trumsetet måste går igenom o fixas med..men jag kan ha fel.

Det låter lite statiskt om dubbeltrampet också men det kanske det ska göra i den här genren?

Redigerat av Lundin
Postat

Du kan uppgradera och just nu kostar det halva pengen.. fram till den 28:e februari.. skynda skynda som günde sa.

Tycker Stefan Slät Trums 4 har de köttigaste virvlarna - hands down.. de växer varje gång jag lyssnar och känner att de 1000:- jag spenderade på Platinum är det bästa trumplugg-köp jag gjort på länge.. mitt 2Box och speedcobra dubbeltramp kommer för alltid att låta bättre 😄.. i LÖÖÖV this sound.

Åter till din fråga då: jag tycker kicken klickar alldeles för mycket mot gitarrerna och definitionen ligger just där i soundet så ska du fila vidare tycker jag att antingen.. eller tja.. inte antingen.. jag skulle eq'at upp gitarrerna och allt annat i par med just det... annars tror jag att hela trumsetet måste går igenom o fixas med..men jag kan ha fel.

Det låter lite statiskt om dubbeltrampet också men det kanske det ska göra i den här genren?

Som sagt, försökte efterlikna så gott de gick. Var mer ett test för att läramig programet. Jag har aldrig skruvat trummor förut så de där va mit första utkast. Har hunnit skruva en del efter de. Kompressorn r inte lika hård så den klickar inte lika mkt.

Skulle du vara vänlig och förklara hur jag uppgraderar exakt? För när jag var inne på sidan och titta och valde "upgrade" någonstans, så skulle man välja den produkt man ville uppgradera, och i rulllistan fanns bara SSD 3.5.

Postat (redigerat)

Skulle du vara vänlig och förklara hur jag uppgraderar exakt? För när jag var inne på sidan och titta och valde "upgrade" någonstans, så skulle man välja den produkt man ville uppgradera, och i rulllistan fanns bara SSD 3.5.

Ah..fekk.. jag ber om ursäkt, såg inte att det bara fanns 3.x att välja på.. men du, det där känns väl nästan diskriminerande.. att inte kunna uppgradera från EX 4 till Platinum, det måste ju bara gå.

Maila dem o kolla

EDIT:

Sitter o försöker mappa min Förb&%€#"de 2box hihat och läste i förbigående på deras forum att det kommer en läggas till en "Upgrade EX 4. -> Platinum".. so nu vet du.

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.