Guitar Nilsson Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Lekte ihop det här med polarn Hasse Spennare i julas, tyckte efter ett tag att det som vanligt blev för platt och med noll stöt i trummorna när det väl var färdigmastrat. Så här fick jag till det nyss. Borde jag mosat det mer? Eller mindre? http://soundcloud.com/user7908154/nadine-h-kan-nilsson-hasse Här är första mixen. Inte så stor skillnad, sämre med trummor i alla fall, o lite för mycket gitarrer tycker jag. http://soundcloud.com/user7908154/nilsson-spennare-nadine-2 Nya (den övre) versionen tycker jag driver på "stampataktenfoten" lite mer i alla fall. Jag mixade ner trummorna till ett stereospår i julas, sen klumpade jag mig o spelade över baskaggen med nån gitarr typ, så nu går det inte att höja enbart kaggen längre. Det är makalöst hur korkad jag är ibland. Gissa vilken gitarr jag spelar, den vänstra eller högra. Jag spelar tele, polarn ES335
joachime Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Du spelar den vänstra gitarren, med mycket fuzz.
Guitar Nilsson Postat 20 januari 2012 Trådstartare Postat 20 januari 2012 Du spelar den vänstra gitarren, med mycket fuzz. Stämmer delvis. Hade ingen pedal alls varken Hasse eller jag. Han spelade i samma Hot Rod. Annars har han fastnat för en liten stärkare som heter Koch.
joachime Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 (redigerat) Kul. Den lät fuzzigt trasig. Sällan man får till det med enbart stärkare. Redigerat 20 januari 2012 av joachime
Guitar Nilsson Postat 20 januari 2012 Trådstartare Postat 20 januari 2012 Jag skiftade mellan crunch o mer crunch kanalen. Men utplattningen i Finalizern då? Du som var med när det var fler som använde dem?
joachime Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Svårt att säga vad som är ett resultat av Finalizer och vad som är inspelning och mix. Jag har alltid varit varsam när jag använt Finalizer. Dels för att jag tycker det händer mycket mer än vad mätaren visar när man skickar in ljud starkt i den. Dels för att jag inte behövt slicka nollan. Har främst använt den som broadcastprocessor.
Guitar Nilsson Postat 20 januari 2012 Trådstartare Postat 20 januari 2012 Svårt att säga vad som är ett resultat av Finalizer och vad som är inspelning och mix. Jag har alltid varit varsam när jag använt Finalizer. Dels för att jag tycker det händer mycket mer än vad mätaren visar när man skickar in ljud starkt i den. Dels för att jag inte behövt slicka nollan. Har främst använt den som broadcastprocessor. Tycker det där låter lika som jag upplever den. Här hade jag ratio på typ 1,4:1 o inte mycket treshhold. Lätt att baskaggen plattas ut så den försvinner. Men nu låter det riktigt hyfsat tycker jag. Har inte använt Joemeek till nåt på den här heller, så det bör gå att få till rocknrollen bättre än så här. Särskilt om man skippar SR16 till förmån för en levande svärsons-trummis.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.