Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjabba! Är totalfärsk på logic och har endast hållit på i ett par timmar. Har stört på ett oerhört irriterande problem som jag inte förstår hur jag ska lösa.

Håller på och bygger en liten låt här. Och, det kommer en liten ton från ett utav instrumenten där det inte ska vara någon ton. Finns heller inget där jag kunnat gjort en ton i.

http://imageshack.us/photo/my-images/805/skrmavbild20120120kl201.png/

En skärmdump så ser ni -Precis där vid den där vita linjen som visar var någonstans i låten man är kommer det upp en irriterande ton som jag inte vet var den kommer ifrån. Tonen finns inte i instrumentet som går där. Det blir alltså en ton från ingenstans innan alla instrumenten ska slå in samtidigt.

Varför? Hur gör man för att få bort det? Hoppas ni kan utläsa mitt lekmanna språk :-) tack

Annons
Postat

Är spår 2 "mutat"? Alltså avstängt i själva regionen?

Annars så är det väl det som låter?

Kollade upp nu. Nix ingenting. Tonen kommer från ingenstans...

Postat

Kan du vilket spår tonen kommer ifrån?

Om du trycker bort soloknappen på spår 2, försvinner tonen då?

Postat

Kan du vilket spår tonen kommer ifrån?

Om du trycker bort soloknappen på spår 2, försvinner tonen då?

Det var säkert jätte enkelt. Men det låg en ton före det gröna startstrecket som jag missat och sett. Som sagt, jag är nybörjare! Tack för hjälpen! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.