Jump to content
Annons

Magix Music Maker 2005 Deluxe


Steffeboy (oregistrerad)

Recommended Posts

Steffeboy (oregistrerad)

Hejsan!

Har nu införskaffat mig ett Musik Maker 2005 program.

Fick koll på det lite igår, men jag går bet på fade in/out.

Snälla, hjälp mig! Ge mig lite tips!

P.S

Kan nå´n ge mig lite andra nybörjar tips så gör det absolut ingenting

D.S

mvh

Steffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Steffeboy (oregistrerad)

Jag vill att musiken tystnar mot slutet, precis som en "riktig" låt. Har nämligen gjort ett gitarrsolo i slutet som sedan slutar abrupt så jag vill ha fadeout i slutet.

Så skall jag bränna ner låten på cd sedean.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen koll på Magix 2005, men har använt Magix Gen6 och Samplitude mycket så förfarandet är nog detsamma.

Gör en "bounce" alternativt spela upp samtidigt som du spelar in på en ny kanal (beroende på vad du tycker låter bäst). Spara "bouncen"/ det nya spåret under nytt namn. Öppna det i Magix och gör en "fade out" i slutet. Spara.

Vet ej om det finns automatisering av mixerreglar i Magix 2005 annars är det också ett sätt. Men ovanstående bör fungera.... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
melody (oregistrerad)

Grattis!!!!!!! Köpte samma program för ett halvår sedan.. ett tips, om du är nybörjare som jag, är att använda själva kartongen som stöd under något vinglit stolsben, rita på baksidan eller helt enkelt elda upp den vid en mysig lägereld..skivan kan man kanske kasta frisbee med eller använda som ratt på sin hemmabyggda lådebil till sin lillebror 🙂😄😄😄 Nejdå...jag skojar..........................................................................

..................... inte / En ivrig skapares död. 😳😆😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Steffeboy (oregistrerad)

Jasså??? Är det så j*vla dåligt?

Tyckte att det skulle funka okej!

Kan du specificera lite om vad som är så kasst?

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

melody (oregistrerad)

😛😛🙂:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

😄 Menade inte att skrämmas..programmet är säkert jättebra om man är duktig med datorer och van att spela in i övrigt. Mitt problem är att jag är rätt kass på datorer och inte har någon som helst erfarenhet av inspelning av musik..så att försöka lära sig detta genom detta program känns som att lära sig kinesiska baklänges. (Det engelska tekniska fackspråket gör det dessutom inte lättare) 😳 . Blev faktiskt rekommenderad detta programmet i affären..vilket förvånar mig..måste väll finnas något som är simplare!!!! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
VirtualJB (oregistrerad)
Blev faktiskt rekommenderad detta programmet i affären..vilket förvånar mig..måste väll finnas något som är simplare!!!! 😱

Det finns det. Inte så himla avancerat, men mycket smidigt och lättanvänt! Jag snackar om ACID 4.0, eller 5.0 som nyss kommit ut. Rekommenderas! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...