D Vibe Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Just nu är jag föräldraledig, men annars jobbar jag med svetsning och metallarbete. Säkerligen väldigt rock'n'roll - vilket jag är raka motsatsen till. Jag avsätter för lite tid till musik. missförstå mig rätt, jag skulle aldrig i hela mitt liv byta tiden jag umgås med mina barn och min fru mot musik, men det skulle vara trevligt om man kunde få några timmar till på dygnet... Jag kan inte påstå att jag har som ultimat mål att tjäna pengar på musik, men att ro i hamn ett projekt här och där hade varit trevligt. Filmmusik kunde vara kul att prova på. men när jag lämnat sonen på förskolan och dottern sover en timme, eller en och halv, och kaffet kokar med underbar doft, då har jag en fin stund i experimenthörnan 🙂
Elof (oregistrerad) Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Heltid. Skriver, producerar, mixar.
Guitar Nilsson Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Jag är vaktmästare på ett stort Folkets Hus nu över vintern, idag bar jag in en likkista där med ett lik i, sen blev det en borgerlig begravning för 100 pers, alltså de anhöriga. Har jobbat som elektriker snickare murare kakelugnsmakare båtmek lärare musiklärare grävmaskinist traktorförare målare trädgårdsarbetare sommarpratare i radio, sågverksarbetare samt vete fan allt. Spelar ganska mycket, köper studio och PA-grejer för pengarna. Jag har så bred repertoar att de vill ha mig att spela i alla sorts sammanhang, nu snart ska jag spela på en pensionärsförening ena dan och på en knutteklubb dan efter. Spelar både som enmansband och som trio ihop med svärsonen o hans polare, samt diverse tillfälliga uppsättningar. Jag har släppt typ fyra album med egna låtar. MVH FENDER KING!
coffa Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Jobbar som säljare på byggvaruhus för brödfödan. Tjänare i princip inte en spänn på musiken, punkorkestern jag spelar med har dock periodvis rätt bra omsättning i skivförsälning och merch. Det mesta äts dock upp av kostnader för hyrbilar, resor till gig etc. Men vi har fan så kul när vi är iväg och härjar så vissa förlustspelningar tar vi på nöjeskontot.
Hjorten Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Jobbar som personlig assistent sen ett par år tillbaka. Går väl nästan plus minus noll på musiken, men så ger jag mest ut CDR i få upplagor.
toniced Postat 20 januari 2012 Postat 20 januari 2012 Drömmen om att syssla med musik har funnits där hela tiden för mig. Frågan är bara vad som händer när det plötsligt blir ett jobb?? På -90 talet satsade jag på min musikkarriär. Vi spelade in skiva med Brandon Blue under namnet One. Sålde ca: 300st. Det blev man inte rik på. Vi hade mycket spelningar ute och det blev slitsamt. Åren gick och man skaffade familj. Då kom min vändpunkt där jag förstod vad musiken betydde för mig. Det var inte att tjäna en massa pengar som var de viktiga, utan det var att man blev uppskattad för den musik man gjorde. Jag gick utbildning på Lunds Universitet som Systemutvecklare och beslutade mig att inte jobba med musik. Musik i dag är något som jag ska njuta av när jag själva vill och har lust med. Helt kravlöst och befriande ska det vara. Belöningen är att folk tycker det är bra och kan tacka en för det. idag jobbar jag som IT-tekniker har en underbar familj med två töser som är i tonåren och där musik är en viktig del i familjen för oss alla.
BurninSven (oregistrerad) Postat 24 januari 2012 Postat 24 januari 2012 Sliter som fan hehe. Var bilmek förr men assisterar på ett personligt plan i daxläget. Plinkar oxå dit nån ton då och då när inspirationen tränger på iofs.
Music Lounge (oregistrerad) Postat 25 januari 2012 Postat 25 januari 2012 Jag jobbar på musikförlag och skriver musik vid sidan av. En vis man sa en gång till mig "Don't quit your day job" efter att ha lyssnat på mina låtar 🙂 så jag gjorde det bästa av det och skaffade mig jobb inom musikbranschen och tafflar glatt vidare med egen musik för skojs skull.
bakke Postat 25 januari 2012 Postat 25 januari 2012 Jag jobbar till viss del med musik, sitter som programchef på en lokalradiostation och i mitt jobb ingår det både att lyssna igenom ny musik och att välja ut vad som ska spelas. Men det blir inte ofta jag får skapa egen musik i jobbet, det mest kreativa är att producera reklam och jinglar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.