LocalParty Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Hej! Jag är ny på forumet, och jag undrar vilken som är eran favorit genre, band och låt. Skulle även uppskatta om ni lyssnade på min senaste låt och gav mig feedback. Tack på förhand! //Local Party Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Mina favoriter: Science fiction, Ampex respektive "Paperback Writer". Din låt: Svår att dansa till; jag syftar på de där trummorna som går typ: unk, unk, unk, sha-ga-dang-ba, unk, unk, unk ... vilket ger en oregelbunden puls på något sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LocalParty Postat 19 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2012 Niiiice! Jag gillar Paperback Writer! 😄 Ja jo det är den nog! 😮 Tack för feedback! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
24-seven Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Man blev nästan lite förvånad när det inte kom någon sång: de e feeeest nu, hos mange mange maaange.... Staben var inte helt olik 🙂 Skulle gärna vilja höra dropet efter pitch-risern dvs det som kommer efter videon tagit slut... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Får väl säga skitig rock, även om jag mest lyssnar på crust/metal. Ett band jag alltid återkommer till, och som aldrig blir dåligt är The Stooges. Bästa låten som har spelats in är All Along The Watchtower. Hendrix version. Låten du länkade var ju inte klar, men det låter som att den skulle passa i nån typ av bilreklam kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Min favoritgenre kommer ur tv-spelsmusiken, Nobou Uematsu och Masashi Hamauzu, favoritlåten är "Ending Theme" från Final Fantasy X. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Jag har en liten Ticon revival på gång här så mitt svar just nu får bli glad, progressiv trance. Deras senaste platta är dock lite mer klubbig, inte fel det heller. 🙂 Här är något från 2008. http://youtu.be/40WpO20umH4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Da FONK! Eller funken. Jag har inga favoritband, men T.O.P ligger rätt högt med "Squib Cakes". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Blues, Rock, hårdrock á la 70-tal (fram till mitten av -80) Finns alldeles för mycket bra så det går inte att säga grupp/låt...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Rock till punk till grunge till pop till metal... Med basen rock 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joarj Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Det finns något gott i alla genrer, men ska jag välja nåt blir det inom det elektroniska. House ligger nog varmast till.. Men favvolåten är nog "If I Ever Feel Better" med Phoenix! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Charlie Watts. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sadomachine (oregistrerad) Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Metal, industri och synth... grupper : Strapping young lad, front line assembly och Necro facility. Låtar.... massor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 www.lastfm.se/user/Uozon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LocalParty Postat 19 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2012 Niiice! Det är mycket kul artister och band här! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 har egentligen inga favoriter alls, ingen favoritgenre heller direkt.....men gillar chromeo just nu. zappade förbi några av deras låtar här om veckan och tyckte dom var coola.....underhållande videos också! http://www.youtube.com/watch?v=ppNC0uAaCv0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Charlie Watts. Hört skivan han gjorde med Jim Keltner? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pxm Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Jazz/Fusion _ Girls Next Door av Pat Metheny .mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 genre är defenitivt rock från 50-60 upp till 2000-talet, enstaka rocklåtar i det nya milleniumet & blues. har nån sorts förkärlek för southern rock. sen måste man ju nämna BRUCE! att peka ut EN favoritlåt är förmodligen omöjligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 http://www.youtube.com/watch?v=NDfH_J4MAUQ 🥰 + en hel del annat 😛 Som BluesBoy sa; det är nästintill omöjligt att peka ut ett fåtal. Vänligen, CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Dom senaste 10 åren har det faktiskt varit Meshuggah, vet inte om jag har någon direkt favoritlåt, svårt att välja! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 Hört skivan han gjorde med Jim Keltner? Nej, tror inte det i alla fall. Ska leta lite på tuben. Jag har sett Stones några ggr 74 första gången tror jag. Charlie är alltid bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 19 januari 2012 Dela Postat 19 januari 2012 genre är defenitivt rock från 50-60 upp till 2000-talet, enstaka rocklåtar i det nya milleniumet & blues. har nån sorts förkärlek för southern rock. sen måste man ju nämna BRUCE! att peka ut EN favoritlåt är förmodligen omöjligt. Inte då. Liveversionen av "Thunder Road" från Live 75-85. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 20 januari 2012 Dela Postat 20 januari 2012 Jag har nog ingen favoritgenre. Det hade varit lättare att peka ut det jag inte gillar... Men under min uppväxt har elektronisk musik hägrat mest; t.ex. synth, body, acid, house... Nuförtiden begränsas jag inte av genres på det sättet... Favoritband är nog fortfarande Depeche Mode. De har en sån otrolig katalog med snygga och bra låtar. Tror inte det går att tvätta bort märket de satt på mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ludde46 (oregistrerad) Postat 20 januari 2012 Dela Postat 20 januari 2012 Denna gillar jag skarpt, bilden suger..men ljudet e väl ok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 20 januari 2012 Dela Postat 20 januari 2012 Jag har nog ingen favoritgenre. Det hade varit lättare att peka ut det jag inte gillar... Mmmm allt som innebär gitarr och rock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 21 januari 2012 Dela Postat 21 januari 2012 Mmmm allt som innebär gitarr och rock. Haha! Nej, så snäv är jag verkligen inte 🙂.. Däremot har jag svårt för tråkig musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 21 januari 2012 Dela Postat 21 januari 2012 (redigerat) Inte då. Liveversionen av "Thunder Road" från Live 75-85. hehe av dom kan ja enkelt peka ut en:) hammersmith odeon 75. fy Faun va bra den är. den är så bra att en bit in i låten glömmer man tillomed bort den Horribelt fula yllemössa han körde med på den tiden haha:D rysningar. Redigerat 21 januari 2012 av DaCriLL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.