eastbayfog Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Hej, Skulle vara tacksam för feedback på låten.. 😕 http://www.janproduction.com/emptyhouse/
djonas Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Bra låt och du sjunger bra, nån falskhet här och där men annars bra. Jag tycker dock att trumljudet är sunkigt. Dessutom lite samma fill-ins hela tiden. Är det miditrummor som du kvantiserat eller är det bara en tråkigt spelande trummis? 😕 Ljudet i helhet känns lite burkigt, det som låter bäst är gitarrerna och sången. Trummorna är väldigt långt bak i mixen. Basen kunde man plocka fram mer oxå i ljudbilden för den spelar snygga slingor. 🙂 Bra jobbat men den behöver finslipas, framför allt öppna upp ljudbilden så den blir klarare. Mvh / djonas
joachime Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Början är rå, lite Zeppelin. Sen kommer Mathew Sweet in och kör versen. Så långt hänger jag med (fast tycker att det känns lite splittrat). Refrängen är inte riktigt min grej, så den avstår jag att kommentera. Överlag en splittrad låt, framförallt övergången från refräng tillbaks till vers två. Men det är bra framfört. Är du ensam musiker eller är ni flera?
eastbayfog Postat 24 februari 2005 Trådstartare Postat 24 februari 2005 Bra låt och du sjunger bra, nån falskhet här och där men annars bra. Jag tycker dock att trumljudet är sunkigt. Dessutom lite samma fill-ins hela tiden. Är det miditrummor som du kvantiserat eller är det bara en tråkigt spelande trummis? 😄Ljudet i helhet känns lite burkigt, det som låter bäst är gitarrerna och sången. Trummorna är väldigt långt bak i mixen. Basen kunde man plocka fram mer oxå i ljudbilden för den spelar snygga slingor. 😄 Bra jobbat men den behöver finslipas, framför allt öppna upp ljudbilden så den blir klarare. Mvh / djonas tack! det var bra kritik. Trummorna är faktiskt inspelade live - som allt annat. Tanken var vid inspelning och mixning att skapa ett annorlunda trumljud ifrån dagens överproducerade loopar. Håller med om att basen kan komma fran o bli lite tydligare.
eastbayfog Postat 24 februari 2005 Trådstartare Postat 24 februari 2005 Början är rå, lite Zeppelin. Sen kommer Mathew Sweet in och kör versen. Så långt hänger jag med (fast tycker att det känns lite splittrat). Refrängen är inte riktigt min grej, så den avstår jag att kommentera. Överlag en splittrad låt, framförallt övergången från refräng tillbaks till vers två. Men det är bra framfört. Är du ensam musiker eller är ni flera? den har låten spelades in/mixades av 3 personer(inkl mig) Har spelat in en solo platta men samma snubbar. Fast nu är ett band skapat med en ny inriktning.
Egghuvud Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Ja tyvärr så håller inte trummljudet. Det är ju ambitiöst att vilja gå emot loopkonformitet, men trummorna skulle nog behöva mickas upp bättre. Helhetsintrycket är att det blir blofattigt och mixen låter inte kul. Låten är inte illa annars. Sången får godkännt. 😄
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Gitarrerna är ett problem för mig. Gitarrmattan ligger som ett täcke. sången drunknar. höj sången och skär den lätt distade gitarren vid 500-1000 hz, så kommer den fram. kanske dubba och bredda sången vid några partier. den känns så liten jämfört bredvid tio ton med gitarrer. lite svengelsk sång. när du sjunger I - tänk Y istället. fygure out. men bra sjunget! trummorna är bra, tycker jag. O och lägg gärna ut texten. jag vill ju höra vad alla ljuden handlar om.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.