Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag fick hem en kondensatormick, SP B1, idag och funderar över vilket stativ (med bom) jag ska köpa.

Alltså, ett som orkar bära upp micken. Jag har förstått att det kan vara lite sisådär med dom allra billigaste men fungerar det med dom runt 300 som finns lite överallt?

Eller ännu bättre: Finns det någon här på forumet som har ett K & M-stativ till salu? Och jo, ett popfilter....

Annons
Postat (redigerat)

Hej. Jag fick hem en kondensatormick, SP B1, idag och funderar över vilket stativ (med bom) jag ska köpa.

Alltså, ett som orkar bära upp micken. Jag har förstått att det kan vara lite sisådär med dom allra billigaste men fungerar det med dom runt 300 som finns lite överallt?

Eller ännu bättre: Finns det någon här på forumet som har ett K & M-stativ till salu? Och jo, ett popfilter....

Jag har kört den där miken på mitt K&M-stativ (t o m ihop med en micscreen och det har fungerat finemang 🙂) Själva miken är ju inte så vansinnigt tung men det är ju klart; man vill ju inte riskera att den går i backen i vilket fall. Som Claes nämnde så torde ett runt femhundringen gå bra.

Mycket nöje förresten 😉

Thomanns billigaste duger inte ens utan bom. Möjligen orkar de med en CM3, men där går nog gränsen.

😆 Jepp, stämmer.

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Postat

Jag köpte mig ett supreme stativ för 300 och ett popfilter för 200 förra månaden och det har funkat kalas för mig till min supreme cu-1 mick. Och det där med att dom inte orkar vikten eller hit e ju lätt fixat med lite silvertejp över benen i golvet bara om problemet skulle uppstå, men för mig har det funkat galant, allafall hittils.

Postat

Det största problemen med billiga stativ är just bommen. Man kan ju faktiskt byta ut överdelen på sitt billigare stativ till en K&M överdel istället för att köpa ett helt nytt.

Bara ett tips...

Postat

Det största problemen med billiga stativ är just bommen. Man kan ju faktiskt byta ut överdelen på sitt billigare stativ till en K&M överdel istället för att köpa ett helt nytt.

Bara ett tips...

Benen pekar hur som helst, det räcker att man av misstag trampar lite på ett ben så är inte stativet rakt längre. Jag skäms att erkänna att jag köpte ett.

Kulturell Figur (oregistrerad)
Postat (redigerat)

7b7e392727fda6141c9e48b3322068ed-productpage_super.jpg

Det här använder jag själv och kan utan problem hänga 2 stormembranare i fullt utdragen bom.

Redigerat av Kulturell Figur
Postat

Tack för svar o respons!

Thomann vill jag om möjligt undvika, supportar hellre min lokala musikhandlare även om det är lite dyrare.

Passar även på att ge en eloge till det här forumet. Snabba, vettiga svar på till synes enkla frågor.

> CHAE. Tummen upp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.