Jump to content
Annons

Är dom här digitala trummorna nåt att ha?

Recommended Posts

juhaaan (oregistrerad)
Postat

Är ni här så vet inte om jag postar rätt ..

Funderar på att köpa ett digitalsett, men är inte direkt rutinerad trummis. Har lirat lite på skolan och jävligt mycket Rock Band på ps3. Genom rockband så har jag fått bra taktkänsla och jag kan spela med i låtar om jag kör med bara trumpinnar.

Jag är sugen på dom här: http://www.thomann.de/se/millenium_transformer_bundle.htm mest för att dom är lika riktiga trummor och verkar ge en bra känsla osv

Vad tror ni? är dom nåt och ha ? =)

Annons
juhaaan (oregistrerad)
Postat

Testa dem och se för dig själv. De har ju ett förmånligt pris i alla fall.

vill ju gärna veta innan jag köper om dom är nåt att ha

Postat

Nja. Jag vet inte...

Det är stommar med meshskinn och ditsatta triggers efter trumsargarna. Så nåt direkt äkta set är det ju inte. Men det var ju oxå riktigt billigt.

Sen beror det på hur modulen är. Det verkar vara rejält kass velocity... Ärtbössa och både fel och dubbeltriggningar.

Fast dom var ju rätt snygga 🙂

juhaaan (oregistrerad)
Postat

Nja. Jag vet inte...

Det är stommar med meshskinn och ditsatta triggers efter trumsargarna. Så nåt direkt äkta set är det ju inte. Men det var ju oxå riktigt billigt.

Sen beror det på hur modulen är. Det verkar vara rejält kass velocity... Ärtbössa och både fel och dubbeltriggningar.

Fast dom var ju rätt snygga 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=OI3OTuYHx2g

Jo såg den där, men läs kommentarerna så ser du att nån skrev att det fanns andra som är mycket bättre. Vad är velocity? =)

"I have a this kit and what i can say is that is really good!

This video totally sucks.. there are other kit's on mps-600 module 10000000 times better than this crap.."

Postat (redigerat)

Det bästa är om du lyckas hitta dem någonstans för att prova dem. Vet inte om Millenium finns att testköra här i landet. Om du inte har alltför höga krav och inte tänker öva fyra timmar om dagen e.d så kan de säkert funka, men tror som sades ovan att både triggningen på trummorna såväl som ljuden i modulen är tämligen undermåliga med risk för att du tröttnar efter ett tag om det inte medger tillförlitliga triggningar. Trots att det är mesh heads.

Velocity är styrka/volym. I MIDI gäller ett värde på 1-127 där 1 är lägst och 127 högst. Man vill oftast ha så många ljudlager med olika volym som möjligt på samma trumma så att det tillåter dynamiskt spel när man triggar en viss velocity level. I ditt fall hade jag kanske också tittat på Roland TD-4 eller Yamaha's DTX500-serie. Kanske även Alesis DM-10. Både Roland och Yamaha är "de stora" inom digitaltrummor, och det märks oftast.

Redigerat av JohnRick
Postat

Jag börja själv spela rock band / gh, det är inte kul i längden dock, men en bra start! Har ett roland kit som funkar perfekt, även för gh/rb, (Kör på ps3). Jag rekommenderar starkt roland td9 kitten! de e sjukt bra, har ett själv! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.