Guitar Nilsson Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 Här i forumet görs reklam för det, man får 500 cd i pappfodral för 3875 kr. http://www.discreplication.se/component/content/article/60.html Undrar lite om det är med eller utan moms? Kan man sälja hela drösen för en hundring styck sen har 50.000 kr i näven. Bra det, även om det är moms som tillkommer på priset. Tror man sig inte kunna kränga så många så har jag med hjälp av en datamaskin räknat ut att det räcker att sälja knappt 39 cd för att gå jämt upp, det kan väl inte vara helt omöjligt. Och då är det ju ingen ekonomisk skada skedd ändå. Undrar vidare om det kan tillkomma andra luriga kostnader om man själv komponerat rubb o stubb? En sån här har jag haft apropå ingenting. Skrythög 55 i Ljusne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 Fin bil, vilken modell...Ford??? Det finns många som trycker upp cd's billigt idag, kolla även musichelp.se osv, sälj dom för 100:- st det är ett bra pris, kör du via stim/ncb för att ha kolla på dina rättigheter som upphovsman så har det ju som Claes berättade om tillkommit en avgift som tidigare inte fanns, annars kör du utan helt enkelt, men det kan bli knepigt om du kör covers/andras låtar på cd, live behövs inga tillstånd men ger du ut det kan du hamna i klistret om du inte söker publishing rights!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 Här i forumet görs reklam för det, man får 500 cd i pappfodral för 3875 kr. http://www.discrepli...article/60.html Undrar lite om det är med eller utan moms? Kan man sälja hela drösen för en hundring styck sen har 50.000 kr i näven. Bra det, även om det är moms som tillkommer på priset. Tror man sig inte kunna kränga så många så har jag med hjälp av en datamaskin räknat ut att det räcker att sälja knappt 39 cd för att gå jämt upp, det kan väl inte vara helt omöjligt. Och då är det ju ingen ekonomisk skada skedd ändå. Undrar vidare om det kan tillkomma andra luriga kostnader om man själv komponerat rubb o stubb? En sån här har jag haft apropå ingenting. Skrythög 55 i Ljusne. det står ex moms och att frakt tillkommer. Tjusig Cheva 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 17 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2012 Med bandet blir det enbart orginallåtar av mig. Sen skulle jag behöva göra nån sorts enkel trubadur-cd oxå, med låtar typ Fredrik Åkare o sånt, folk gillar när jag sjunger dem o frågar efter skivor, men inte fan har jag några såna att sälja. Kanske borde man mygelbränna såna själv hemma o sälja för billigare ändå... http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-fredrik-kare-och http://soundcloud.com/user7908154/helgdagskv-ll-i-timmerkojan Upphovsrätts-skurk 55 i Ljusne? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 (redigerat) ... Redigerat 17 januari 2012 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 17 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2012 det står ex moms och att frakt tillkommer. Tjusig Cheva 🙂 Det är en Ford! Min var oxå vit från 1960 men med svart vinyl på taket. Det är en sk lös HT som man kan lämna hemma på gårn om det är soligt. Börjar det regna innan man hinner hem får man gasa på lite så blåser det mesta av regnet över bilen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 17 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2012 Det är en Ford Thunderbird. 1960 års modell. Året efter hade de prutat bort ett baklyse på varje sida. Förfallet av alla fina USA-bilar började då... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 Ahh det var ju det jag trodde rock'n roll!!! 😄 1957 är en bra årgång på USA bilar* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 Verkar som om en Ford Tunderbird kan se ut nästan hur som helst. Ford kunde aldrig riktigt bestämma sig där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 (redigerat) undrar om företaget ifråga trycker något själva...eller beställer från Kina... ska man trycka skivor billigt är det kina som gäller..dock är det väl inte helt riskfritt... men 4000 for 500 ex låter ju skapligt... om jag trycker skivor skulle jag nog göra pappers fodral med plastficka. Typ det formatet gillar jag...med fin plastficka... och lätt att göra själv med vanlig skrivare om man har bra papper. Redigerat 17 januari 2012 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 17 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 17 januari 2012 undrar om företaget ifråga trycker något själva...eller beställer från Kina... ska man trycka skivor billigt är det kina som gäller..dock är det väl inte helt riskfritt... men 4000 for 500 ex låter ju skapligt... om jag trycker skivor skulle jag nog göra pappers fodral med plastficka. Typ det formatet gillar jag...med fin plastficka... och lätt att göra själv med vanlig skrivare om man har bra papper. Varför det höga formatet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 Varför det höga formatet? Det blir mer volym.. Mvh // Dåligt skämt alá Neosus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 Varför det höga formatet? Jag har aldrig gillat cd formatet...denna förpackning blir en blandning mellan vinyl och cd... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikko Postat 17 januari 2012 Dela Postat 17 januari 2012 Jag har aldrig gillat cd formatet...denna förpackning blir en blandning mellan vinyl och cd... 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 18 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2012 (redigerat) undrar om företaget ifråga trycker något själva...eller beställer från Kina... ska man trycka skivor billigt är det kina som gäller..dock är det väl inte helt riskfritt... men 4000 for 500 ex låter ju skapligt... om jag trycker skivor skulle jag nog göra pappers fodral med plastficka. Typ det formatet gillar jag...med fin plastficka... och lätt att göra själv med vanlig skrivare om man har bra papper. Var hittar du plastfickorna då? Coolt med ett eget format. De vanliga jewel plastaskarna tycker jag är ett jewla skit, det är så jewla lätt att de halkar ner på golvet och går sönder. Nog för att lättilgängligheten av gratis musik på nätet är största orsaken till att det säljs knackigt med album idag, men lite grann av nedgången står säkert de jewla jewelaskarna för- Det var bättre konvolut förr 55 Ljusne. Edit: Skitsmart förpackning faktiskt. I en lite större plastficka blir det ju oxå enkelt att stoppa i en hemkopierad lapp med texter o info, är den vikt tex två ggr lan texten tom vara så stor att den går att läsa utan dubbla läsbrillor o förstoringsglas. Redigerat 18 januari 2012 av Guitar Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.