Shimmen Postat 16 januari 2012 Dela Postat 16 januari 2012 Tänkte bara dela med mig av ett stort antal läskiga och stämningsfulla (inte på det behagliga sättet) låtar från ett datorspel, eftersom jag idag lyckades hamna där på youtube, och kan inte ta mig ur det! Alla låtarna är gjorda av Kelly Bailey, en otroligt duktig producent, och alla låtarna är från spelet Half-Life 2, och en del är från Half-Life 1 också. Personligen tycker jag att det är något av det mest fascinerande som finns i musikväg, och jag kan sitta och bläddra igenom låtarna i timmar (Tyvärr har man plugg däremot). Här är en av de bästa enligt mig: Lyssna på den och länka sedan vidare genom de rekommenderade videorna. Calabi-Yau Model Det är värt det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 16 januari 2012 Dela Postat 16 januari 2012 Om du dyker ner i genren Dark Ambient finns du hur mycket som helst av den här varan 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 16 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2012 Om du dyker ner i genren Dark Ambient finns du hur mycket som helst av den här varan 🙂 Jag får nästan göra det! Själv är jag en "rockare" så kan inget om detta, men hursomhelst så är det coolt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 16 januari 2012 Dela Postat 16 januari 2012 (redigerat) Jag får nästan göra det! Själv är jag en "rockare" så kan inget om detta, men hursomhelst så är det coolt LUSTMORD är den mest kända i den genren...börja med han. Redigerat 16 januari 2012 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 16 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2012 Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 16 januari 2012 Dela Postat 16 januari 2012 Rasion d'etre har en del lyssningsbart i den genren med. Men som sagt, googla på dark ambient så hittar du en hel del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 16 januari 2012 Dela Postat 16 januari 2012 Rasion d'etre har en del lyssningsbart i den genren med. Men som sagt, googla på dark ambient så hittar du en hel del. jo och framförallt är han svensk också...Metamorphyses är riktigt bra skiva med honom.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joarj Postat 18 januari 2012 Dela Postat 18 januari 2012 Ett album som är ett måste är "Selected Ambient Works II" av Aphex Twin. En odödlig klassiker och milstolpe inom ambient-musik! Perfekt om man har problem att sova! Om man undviker de läskiga spåren då.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 18 januari 2012 Dela Postat 18 januari 2012 Pampers eller Libero kvittar nog 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shimmen Postat 18 januari 2012 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2012 Många spel har riktigt bra musik! Ambience som vanlig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hjorten Postat 24 januari 2012 Dela Postat 24 januari 2012 Nordvargr är även han svensk och gör dark ambient. Sen vill jag slå ett slag för en kompis som gör dark ambient och drone, (trots adressen är namnet IOK-1). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.