Utan Namn Postat 3 mars 2004 Postat 3 mars 2004 Jag har 4 olika syntar och när jag spelar in så gör jag det ”via” ett mackie mixerbord. Brusnivån är helt okej på alla syntar förutom på min roland xp-30. Varför!? Det är hög brusnivå och låg volym. Vad är det som är fel? Finns inget mer irriterande än brus 😄
Utan Namn Postat 4 mars 2004 Trådstartare Postat 4 mars 2004 är det brus eller brum?.. pröva en linebox... Det är brus. Vad är en linebox? 😲 😄
Claes Holmerup Postat 4 mars 2004 Postat 4 mars 2004 Har du ställt upp volymen för midikanalen, så att inte den ligger för lågt och du då får extra brus för att du tvingas skruva upp volymen mycket i mixern? Vissa syntar brusar förhållandevis mycket, så det är inte säkert att du kan göra så mycket... I dagens studios är faktiskt syntarna ofta den största källan till brus. 😲 I många syntar försöker tillverkaren kamuflera bruset genom att lägga in en noisegate-funktion. Då hör du en tydlig brusökning varje gång du slår an en tangent på klaviaturen...
Utan Namn Postat 4 mars 2004 Trådstartare Postat 4 mars 2004 Har du ställt upp volymen för midikanalen, så att inte den ligger för lågt och du då får extra brus för att du tvingas skruva upp volymen mycket i mixern?Vissa syntar brusar förhållandevis mycket, så det är inte säkert att du kan göra så mycket... I dagens studios är faktiskt syntarna ofta den största källan till brus. 😲 I många syntar försöker tillverkaren kamuflera bruset genom att lägga in en noisegate-funktion. Då hör du en tydlig brusökning varje gång du slår an en tangent på klaviaturen... Tack för svaret, jag ska provat att ställa upp volymen för midikanalen. Hoppas det hjälper 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.